• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie kadett c caravan 1.2s --->volvo 2.3 20v turbo

bodumplaat voor de voor stoelen levert arta parts volgens mij nog gewoon

scheelt je hele hoop werk tov zelf maken

gewoon aftekenen uit slijpen en dr in

en de originele vloer is ook laag genoeg hoor.

als je een recaro frame neemt, en beide ''oren'' aan de achterkant er afslijpt, zit je al bijne 10cm lager!!

veel succes,

en we kijken uit naar de :kewlpics

origineel gepost door c-dett16v

origineel gepost door pipo

hee leuk nog een c kadett station met een v6 er in:P:thumbup

maar je hebt nog aardig werk dan

word vrij krap met en v6 in de c kadett

spruitstukken maken

carterpan zelf fabriceren

motorsteunen maken

oliefilter zit in de weg moet je adaptor voor maken of de motor verder naar voren

stuurhuis laten zakken

weinig plek voor je rembekrachtiger

dan is een lijn 6 er makkelijker in te bouwen

tunnel uitslijpen kachel verplaatsen

en verderest alles van een 2,0 in combinatie met 2,5 3,0

hoi pipo,

wat is het probleem met het oliefilter dan??

en verders,

alles is te doen!!

sommige dingen kosten alleen veel uitvogelwerk en veeeel tijd....

Je kan jet oliefilter ook ergens anders plaatsen met een afsluitplaat, twee slangen en een losse oliefilterhouder.

Zoiets :

origineel gepost door eddepet007

bodumplaat voor de voor stoelen levert arta parts volgens mij nog gewoon

scheelt je hele hoop werk tov zelf maken

gewoon aftekenen uit slijpen en dr in

dat stuk voor de stoelen wel ja, maar de bevestiging van de stoelen is helemaal weg en dat heb ik nog nergens anders gezien...

groetjes

hoi erwin,

heb je toevallig nog een foto van het spit?

als je nog vervangsdelen voor de stoel montage nodig hebt, moet je maar een u2u sturen.

ik heb nog een donor kadett liggen.........

heej moshe,

ik zal morgen even foto's maken voor je. vandaag weer te druk geweest.

heb het middendeel van een vooras opgehaald, alleen zijn de bumpstops rot (iemand??)

en de startmotor van de sedan uit elkaar gehaald en weer een beetje gangbaar gemaakt want die starte af en toe niet goed meer.

groetjes erwin

FOTO'S!!!!!!!

het spit waar ze ooit een keer in komt te hangen.

S6001022.jpg

S6001023.jpg

het vooras middendeel, ik heb de bumpstops er al vanaf geboord.

S6001019.jpg

S6001020.jpg

en dan de rottigheid. hier bijde a stijl lijkt het mee te vallen op de foto's maar de eerste laag blik is helemaal opgegeten.

S6001016.jpg

reserve wielbak helemaal weg. maar die gaat er toch uit.

S6001013.jpg

bodem links.

S6001009.jpg

bodem rechts, een heel stuk beter :D

S6001008.jpg

en de binnenschermen rotten helemaal los van de balk. zowel links als rechts.

S6001014.jpg

zo dat was het wel weer denk ik:P

fijn weekend jongens!!

die van mij was toch noch wel iets beter, maar ook werk genoeg aan gehad met het lassen.......

veel succes en maak er wat moois van:thumbup

hier nog even een foto van het frame aan de voorkant ( vraag van koendettc).

hoop dat je er wat mee kan koen :angel

S6001026.jpg

groetjes erwin

Ziet er allemaal goed uit, maar de mijne is laaaang zo schlecht niet, ben er nu ook mee bezig ;)

Zal van de week wel een topic starten.

Verder goed bezig!

En blijft :kewlpics posten .

Gr.kerni

dank je kerni,

ik zal zo veel mogenlijk foto's plaatsen. zal deze week denk ik geen tijd meer hebben voor de station want ik moet nog allerlei kleine dingetjes doen aan de sedan om hem weer meeting klaar te krijgen...

groetjes

dat is mooi om te horen!! ik zie het ook nog wel positief in gelukkig. nu weer even op het loon wachten en even m&m dronten en arta parts leegkopen en dan kan het feest beginnen :) ze staat al weer veelste lang alleen te wachten op aandacht.

heb vanmiddag op de meeting bij m&m dronten al beslag kunnen leggen op twee binnenschermen en ander klein spul, nu de rest nog:P

groetjes erwin

origineel gepost door Joepp

hey schuitemans, nog gewerkt?king:

(aan de sedan mag ook haha)

heej joep,

nou aan de sedan wel ja:D imperial erop gemaakt en andere kleine dingen en ze was weer meeting klaar maar toen scheurde de uitlaat (rvs) dus moet ik dinsdag weer even langs het bedrijf om het te laten herlassen.

en tja op dit topic is het een tijdje stil geweest, maar dat kwam een beetje door de situatie op mijn werk en van alles wat een beetje met me hoofd speelde maar ik heb nu een vast contract bij de Opel dealert dus dat is een hele zorg minder en gelukkig heb ik alles weer op het spreekwoordelijke rijtje en kan het werken weer beginnenking:

ik heb vorige week het daschboard van een chevette thuis gekregen en hem er meteen even ingehangen, maar om het allemaal werkend te krijgen ( de ventilatie gaten voor de zijruiten) moet ik het stalen frame van het vaste dashboard aanpassen. maar dat is een zorg voor later. nu eerst met de neus beginnen.

jeetje wat een lulverhaal zeg haha krijg er kramp van :o.

maar goed. morgenavond weer aan de gang!!

groetjes

dat staat als het goed is een stukje trug in het topic. ik wil er graag een digidash in hebben. en dat past niet in de originele tellerunit. maar die van een chevette is een heel stuk groter. lijkt meer op het dashboard van een a ascona, dus deze is mooier pas te maken voor de digidash :cool:

heb vanavond voor het eerst de flex op de station gebruikt :cry ik heb nu de radiator steunen van de 1200 eraf geslepen op de manier zoals het zit op een 1600 + front. dus bij de eerste knik doorgeslepen maar het oog dat erin zit er wel in gehouden. dus is het straks een kwestie van welke radiateur het word en weer ophangen.

c-dett zou jij voor mij als je tijd hebt een paar foto's kunnen maken van de radiateur steunen? ik wil graag weten of ik het stuk met het rubber er tegenaan (lengterichting) moet lassen of er dat ze een stukje overlappen.

dat was het weer, ik zal morgenavond even foto's maken van het dashboard en het front.

groetjes erwin

Terug
Naar boven