• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie kadett c caravan 1.2s --->volvo 2.3 20v turbo

dan weet jij dus ook wel of er een mogenlijkheid is om de station op een soort schroefveren te zetten (coilovers) ik zat dat laatst eens te bekijken op een engelse site. daar deed iemand dat bij een c sedan, gewoon de voorveren eruit en een op maat gemaakte coilover, maar scheuren dan de veerdomen er niet uit? ik ben wel van plan ze te verstevigen zoals bij de manta 400, met stalen platen in de domen maar weet niet of het uberhaupt veilig is:hmmz

groetjes

hilclimer van het forum heeft dat ook schijnt wel te werken maar ik zou ook bang zijn dat je torens uitscheuren of je draagarmen.zeker met een v6 op de vooras.ik hebhet ook al eens meegemaaktdat mijn dempers er zo bijhingen inc de draagarmsteun.

enigste wat denk ik zou werken is zelf draagarmen maken[stevig genoeg] en dan je veerschotels verstevigen vanaf je traverse naar boven aan de coilover

zit ok nog te denken wat ik er bij mijn station van ga maken.

schroefset of airride:hmmz.maar ik weet ook niet hoe airride werkt en rijd bj een c kadett.

en achteras moet ik ook nog veranderen

word ook geen opel meer:angel

@pipo:

even trugkomend op de air-ride. ik zou het niet doen. ik wilde het ook onder men commodore hebben, maar werd door iedereen afgeraden omdat het als een krant rijd. in duitsland is er ook 1 die net airide onder zn rekord heeft zitten en die het nu alweer te koop heeft.

@erwin(schuitje):

sorry dat ik je topic even vervuilde:jerry

maar ik zit nu al met smart te wachten op nieuwe pica's

@ bettus accu. geen probleem hoor melvin :P meedenken en en tips zijn altijd welkom.

en ja foto's..... die wil ik ook graag, want dat betekend dat ik weer wat heb gedaan maar wordt dit weekend niks. ik ben morgen vrij maar ga met familie gezellig zwemmen en dan s'avonds een collega helpen met beunen en zaterdag ook. dus wordt geen werk aan de kadett, maar wel aan de portomonee:thumbup

@ c-dett 16V. hier wat foto's van die engelse kadett. en de coilover setup.

achter:

Picture232.jpg

voor:

Picture271.jpg

hopen dat ik ook snel weer wat kan doen :D

groetjes

origineel gepost door schuitje

@ bettus accu. geen probleem hoor melvin :P meedenken en en tips zijn altijd welkom.

en ja foto's..... die wil ik ook graag, want dat betekend dat ik weer wat heb gedaan maar wordt dit weekend niks. ik ben morgen vrij maar ga met familie gezellig zwemmen en dan s'avonds een collega helpen met beunen en zaterdag ook. dus wordt geen werk aan de kadett, maar wel aan de portomonee:thumbup

@ c-dett 16V. hier wat foto's van die engelse kadett. en de coilover setup.

achter:

Picture232.jpg

voor:

Picture271.jpg

hopen dat ik ook snel weer wat kan doen :D

groetjes

Wel leuk zo'n schroefset, maar de assen én de auto worden geheel anders belast. Het omhoog/omlaag schroeven is natuurlijk ideaal, maar of de wegligging nou verbeterd..... ik weet het niet. Als je al ziet dat de hoedjes los scheuren omdat ze het geweld van alleen de demper niet kunnen hebben.... laat staan als het hele gewicht van de auto er op staat. Ik heb mijn bedenkingen

normaal rust het gewicht van de auto inderdaad alleen op de vooras ja.

nu niet meer, nu rust alles op de schokbreker hoed.

je moet gewoon een schroefhuls op de plek van de orginele veer kunnen maken:hmmz of vanuit je orginele vooras naar boven in het petje verstevigen,en dan zou ik de veerpoot toch liever op de onderste draagarm zien

origineel gepost door pipo

je moet gewoon een schroefhuls op de plek van de orginele veer kunnen maken:hmmz of vanuit je orginele vooras naar boven in het petje verstevigen,en dan zou ik de veerpoot toch liever op de onderste draagarm zien

inderdaad ja!!

door je bovenste draagarm heen,

en de originele plaats van de veer verwijderen en een soort beugel er over heen maken waar dan de veerpoot op draagt

gisteravond bezig geweest om de forntbalk te vervangen, maar wat zit dat ding vast zeg.

eerst na veel wikken en wegen toch maar de keienvanger eraf geslepen en toen mbv een puntlas boor de balk losgeboord aan 1 kant. maar je komt helaas niet bij alle lassen. hopenlijk dat ik hem er vanavond wel helemaal afkrijg. en zal ik meteen weer even wat pics maken.

groetjes

zo hehe, de balk is eraf. en nu kon ik ookmeteen goed zien hoe het front erop zit "gebakken".

ik denk dat ze een keer schade hebben gereden aan de linker kant en er een ander front aan geprutst hebben. toen de kit er nog op zat zag het er goe duit maar onder de kit zitten dikke prop lassen.

dus ik heb besloten het hele front eraf te pakken en eventueel vervangen door een origineel 2 liter front, en dan meteen de randen in het binnen scherm vervangen. wat ik me nu ook bendenk is dat ik van het stukje sloop neus beter de complete stukken chassisbalk met de front balk er in 1 keer in lassen en niet alleen de balk. want daar blijft na demontage niet veel van over.

dus op zoek naar de stukjes binnenscherm en eventueel een nieuw front.

sorry bettus, ik was de camera vergeten :wtf

en je weet hoe het er hier aan toe gaat he, altijd goed aanpakken :vertag

morgenavond meer ;)

groetjes

zo dan, even een uitrust avond zodat ik er morgen de hele dag lekker tegen aan kan.

maar nog wel even foto's gemaakt.

oude kromme frontbalk.

S6001043.jpg

neus wel erg kaal zo.

S6001039.jpg

chassis balk wel erg hard.

S6001038.jpg

koplamporen, stukken ingelast maar de rand voor de bevestiging voor het spatbord is nog krom.

S6001036.jpg

onderkant.

S6001040.jpg

gelukkig al wel een nieuw origineel 1600 front kunnen regelen, en de voorste stukjes van het binnenscherm (waar het front tegenaan zit). dus die kan ik eind van de maand ophalen, verrekte € gaan er harder uit dan erin. maar dat zullen jullie ook wel kennen.

nu al zin in morgen, groetjes

vandaag lekker wat werk verzet, het front is eraf en het rechter binnenscherm staat in de primer. uiteraard moeten er nog heel wat stukken van worden vervangen maar dan last het een heel stukej makkelijker.

front eraf en een tijdelijk balkje ingelast (voordat het front eraf ging) :

S6001045.jpg

linker rand heel erg rot:

S6001046.jpg

rechterkant in de primer:

S6001047.jpg

totaalplaatje:

S6001048.jpg

groetjes

dank je :wors

dat hoop ik wel ja :D maar nu moet ik helaas even wachten op onderdelen. maar kan wel de motorruimte kaal maken en in de primer zetten.

nu eind van de maand het front en de spatbord randen ophalen en er staat een beste bestelling bij arta parts dus maar afwachten wanneer dat komt.

groetjes

Terug
Naar boven