• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie, kenteken en RDW

Bij een A staat het chassisnummer in de paravan en op het typeplaatje.

Bij een GT/E zit het typeplaatje bij de radiateur en bij andere Manta's

onder aan het rechter binnenscherm op de draagbalk.

De drie klokjes zitten ook in de SR uitvoering dat kan wel gezien het

bouwjaar, maar kan er ook gewoon later in gemaakt zijn.

'k ben van plan om vanmiddag even te gaan kijken. Als ik de plaats van het chassisnummer controleer, en van het voorste gedeelte blijkt dit in de paravan te zitten. En op het achterste gedeelte is geen chassisnummer te ontdekken.

Dan betreft het toch in principe een normale Manta A? Maak ik me dan ook niet schuldig aan omkatten e.d.? Het blijft hetzelfde voertuig, dus de identiteit wisselt toch niet?

Andries

'k ben van plan om vanmiddag even te gaan kijken. Als ik de plaats van het chassisnummer controleer, en van het voorste gedeelte blijkt dit in de paravan te zitten. En op het achterste gedeelte is geen chassisnummer te ontdekken.

Dan betreft het toch in principe een normale Manta A? Maak ik me dan ook niet schuldig aan omkatten e.d.? Het blijft hetzelfde voertuig, dus de identiteit wisselt toch niet?

Andries

Update:

Ik ben zojuist wezen kijken bij de eigenaar.

Bij het aangelaste deel (voorkant) is rechts,onderaan de vooruit is een nummer ingeslagen. Het type plaatje is eveneens aanwezig, en komt overeen met de gegevens op de kenteken papieren.

Het andere deel, wat een botsing heeft gehad, heeft eveneens een framenummer op dezelfde plaats ingeslagen. En is ook voorzien van een typeplaatje. Hiervan zijn geen papieren aanwezig, waarschijnlijk omdat deze uit België komt.

In de rest van de auto staat geen nummer vermeldt, het type blijkt zoals hier werd aangegeven geen GT/E maar een 1900E.

Met beide typeplaatjes kan ik opmaken dat het om hetzelfde type auto gaat. Op de site van het RDW wordt aangegeven, dat als bij een restauratie onderdelen van verschillende auto's worden gebruikt, het nodig is om de identiteit opnieuw vast te laten stellen.

In dat opzicht is het gunstig dat ik van beide delen een typeplaatje en framenummer heb. Maar het is wel de vraag of de RDW hiermee akkoord gaat.

Toevallig las ik dit op internet:

http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fehac-behaalt-succes-tegen-nieuwe-rdw-maatregel-

Dit zou betekenen dat ik geen kentekenpapieren nodig heb!?

Morgen ben ik van plan om contact op te nemen met de RDW, en afwachten wat zij mij kunnen vertellen.

Andries

Update:

Ik ben zojuist wezen kijken bij de eigenaar.

Bij het aangelaste deel (voorkant) is rechts,onderaan de vooruit is een nummer ingeslagen. Het type plaatje is eveneens aanwezig, en komt overeen met de gegevens op de kenteken papieren.

Het andere deel, wat een botsing heeft gehad, heeft eveneens een framenummer op dezelfde plaats ingeslagen. En is ook voorzien van een typeplaatje. Hiervan zijn geen papieren aanwezig, waarschijnlijk omdat deze uit België komt.

In de rest van de auto staat geen nummer vermeldt, het type blijkt zoals hier werd aangegeven geen GT/E maar een 1900E.

Met beide typeplaatjes kan ik opmaken dat het om hetzelfde type auto gaat. Op de site van het RDW wordt aangegeven, dat als bij een restauratie onderdelen van verschillende auto's worden gebruikt, het nodig is om de identiteit opnieuw vast te laten stellen.

In dat opzicht is het gunstig dat ik van beide delen een typeplaatje en framenummer heb. Maar het is wel de vraag of de RDW hiermee akkoord gaat.

Toevallig las ik dit op internet:

http://www.fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fehac-behaalt-succes-tegen-nieuwe-rdw-maatregel-

Dit zou betekenen dat ik geen kentekenpapieren nodig heb!?

Morgen ben ik van plan om contact op te nemen met de RDW, en afwachten wat zij mij kunnen vertellen.

Andries

maar ik snap het effe niet meer

wat moet jij bij rdw ?????

papieren compleet en geldig aanwezig ist toch goed hoef je enkel voor apk

gewoon klaar maken apk er op en rijden

lijk mij gunstig kom liefst helemaal niet bij rdw met invoer moet je wel maar jij hebt ja geldige papieren erbij

maar ik snap het effe niet meer

wat moet jij bij rdw ?????

papieren compleet en geldig aanwezig ist toch goed hoef je enkel voor apk

gewoon klaar maken apk er op en rijden

lijk mij gunstig kom liefst helemaal niet bij rdw met invoer moet je wel maar jij hebt ja geldige papieren erbij

Het enige waarvoor ik zekerheid wil hebben, is als men er achter komt dat er een ander stuk aangelast is, wat voor gevolgen dit heeft.

Het blijft hetzelfde type. Met chassisnummer kom ik ook niet in de knel, dit staat alleen vermeldt in het voorste deel. 't gaat mij puur om de gevolgen, en het risico wat ik loop.

Andries

Het enige waarvoor ik zekerheid wil hebben, is als men er achter komt dat er een ander stuk aangelast is, wat voor gevolgen dit heeft.

Het blijft hetzelfde type. Met chassisnummer kom ik ook niet in de knel, dit staat alleen vermeldt in het voorste deel. 't gaat mij puur om de gevolgen, en het risico wat ik loop.

Andries

ik zou ze niet te wakker maken bij de RDW.

rijden genoeg auto's rond die zo zijn opgeknapt.

zolang de spullen eerlijk bij elkaar gezocht zijn geloof ik niet dat je er problemen mee krijgt.

ik zou ze niet te wakker maken bij de RDW.

rijden genoeg auto's rond die zo zijn opgeknapt.

zolang de spullen eerlijk bij elkaar gezocht zijn geloof ik niet dat je er problemen mee krijgt.

Terug
Naar boven