• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie, kenteken en RDW

@Limo '87 wrote:@postbusmanta

Je hebt een aantal kenmerken gegeven van een Manta GT/E, bedankt daarvoor! Maar uit je verhaal maak ik op dat het dus wel mogelijk is dat een manta GT/E uit 1972 kan komen!?

Wikipedia schrijft ook dat de GT/E pas uit een later bouwjaar dateren, hoe moet ik dat zien?

Andries

Vanaf 1973 zit het rooster IN de C-stijl in plaats van erop. Dit noemen we dan een type 2.

De GT/E is altijd een type 2, maar is pas vanaf maart 1974 geleverd. In juli 1975 stopte de productie.

Slechts 12.261 GT/E's zagen het levenslicht.

7013 zijn voor de amerikaanse markt geschikt gemaakt.

Dit houdt in dat er slechts 5248 voor de rest van de markt beschikbaar waren.

Ik heb motornummer 0000065.

Ik ga ervan uit dat de eerste motoren voor tests zijn gebruikt.

@Limo '87 wrote:@postbusmanta

Je hebt een aantal kenmerken gegeven van een Manta GT/E, bedankt daarvoor! Maar uit je verhaal maak ik op dat het dus wel mogelijk is dat een manta GT/E uit 1972 kan komen!?

Wikipedia schrijft ook dat de GT/E pas uit een later bouwjaar dateren, hoe moet ik dat zien?

Andries

Vanaf 1973 zit het rooster IN de C-stijl in plaats van erop. Dit noemen we dan een type 2.

De GT/E is altijd een type 2, maar is pas vanaf maart 1974 geleverd. In juli 1975 stopte de productie.

Slechts 12.261 GT/E's zagen het levenslicht.

7013 zijn voor de amerikaanse markt geschikt gemaakt.

Dit houdt in dat er slechts 5248 voor de rest van de markt beschikbaar waren.

Ik heb motornummer 0000065.

Ik ga ervan uit dat de eerste motoren voor tests zijn gebruikt.

Terug
Naar boven