• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie manta a uit 71

Vanavond weer even een paar uurtjes bezig geweest met mijn "projekt

De wielkuip is er nu uit.Morgen eerst maar even bij mijn donor manta kijken of ik daar stukken van kan gebruiken.het is mijn bedoeling om eerst de zijwand weer in goede staat te brengen,dan de wielkuip en dan de vloer.Wat ik wel vreemd vind is dat deze auto eigenlijk alleen van binnen compleet rot is.aan de buitenkant mankeert eigenlijk niet zoveel aan het plaatwerk.

Zoals op deze foto te zien is de binnenkant gigantisch rot en is van de buitenste plaat alleen het onderste randje een beetje krokant.

manta008_zpsc603fc56.jpg

manta009_zps5ce0801e.jpg

hier nog even een foto van een stuk wielkuip wat ik eruit gehaald heb.,er is gewoon een stukje plaat achter gelast om het bij elkaar te houden.

manta012_zps0bbb91d6.jpg

Ik heb gisteren ook het gedeelte wat ik nodig heb uit mijn donor auto geslepen.het ziet er iets beter uit,maar er zit toch ook genoeg werk in om het weer netjes te maken.mischien moet ik toch ergens anders een beter stuk zien te vinden.Heeft iemand nog wat liggen?

manta010_zpsd6678b6e.jpg

Dat scherm is helaas te hoog doorgeslepen Kevin..

We zijn inmiddels weer een klein beetje verder met de manta.

Eerst heb ik alles maar even geschoord zodat de hele achterkant niet in zou zakken,daarna eerst de binnenkant maar verwijdert

manta022_zpse842c9c3.jpg

manta025_zps8482bbe9.jpg

Bij gebrek aan beter moest ik toch de delen van mijn donor auto gebruiken,al waren die ook in slechte staat.

manta016_zps50d27822.jpg

manta028_zpsfe3e601e.jpg

Alle delen die verroest waren vervangen. nieuwe randen erin,Stukjes vervangen waar men vroeger al eens plaatjes in hadden geprutst...

manta018_zps0d1a6fe5.jpg

Daarna alles beetje op maat maken.

manta034_zpsa4c27dc0.jpg

manta026_zps98401671.jpg

manta035_zps7f422a7a.jpg

Inmiddels is het meeste slechte staal vervangen en heb ik maar even gekeken of het nog wel past na al dat laswerk.Boven boven wonder past het ook nog!

Nog een paar dingetjes op maat maken en dan kan het geheel er weer in en is het voorlopig weer even tijd voor ander hobby's.

manta037_zps03367d51.jpg

knap werk ik dacht dat mijn vauxhall verrot was.dan heb ik nog een meevaller bij mij is het dak het ergst.

onder de spatborden is het knal hard.hij is van 1972.

De updates hebben even op zich laten wachten,maar vanaf volgende week ga ik eindelijk weer beginnen aan het avontuur.2 kids in één keer vergt toch een boel vrije tijd

Terug
Naar boven