• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Nee, moet wel naar Lelystad omdat m'n auto opnieuw gewogen moet worden en ze onderwerpen 'm aan een geluidskeuring. Dit omdat ik dus geen conformiteitsverklaring kan krijgen omdat dit model dus nog nooit eerder geleverd is door Opel.

En idd dmv dit formuliertje kan ik dus m'n kentekenbewijs aanpassen. Moet ik dus meebrengen naar Lelystad.

Originally posted by Alfred

Nee, moet wel naar Lelystad omdat m'n auto opnieuw gewogen moet worden en ze onderwerpen 'm aan een geluidskeuring. Dit omdat ik dus geen conformiteitsverklaring kan krijgen omdat dit model dus nog nooit eerder geleverd is door Opel.

En idd dmv dit formuliertje kan ik dus m'n kentekenbewijs aanpassen. Moet ik dus meebrengen naar Lelystad.

Het is gewoon een ombouw van een bestaande auto, dus het blijft gewoon een Corsa A-CC nog wat voor het RDW, dus waarom moeilijk doen dan :wtf

En het ding staat toch op kenteken of niet, ben de draad een beetje kwijt nu ;)

Nee. :o Het is geen A-cc. :o Het is een cabriolet, dus een niet bestaand model. Het heeft een extra gewicht van 120 kg. Hij staat nu op kenteken als zijnde een 1.0 S. Als A-cc woog hij uit de fabriek 720 kg. Nu ná de cabrio ombouw 840kg. Mijn donor-auto is een hatckback. Dus een volledig ander model.

Even wat nieuwe foto's geschoten zoals hij er nu bij staat. Wat een schoonheid... :wub

ac94878b.jpg

9a083ebc.jpg

e3c7efbb.jpg

bf010765.jpg

8eb7951e.jpg

OpelVectraB.jpg

Origineel gepost door Alfred

Even wat nieuwe foto's geschoten zoals hij er nu bij staat. Wat een schoonheid... :wub

8eb7951e.jpg

OpelVectraB.jpg

zow! dat noem ik nog eens een verbouwing!:o:o:o

ven een corsa een vectra maken!:P:P;);)

Ik ga vanavond weer even bezig, zal dan ook weer wat foto's maken die ik hier morgen wel even post. Ff tussen haakjes... Ben bezig om een Irmscher-Spider erbij te kopen. :thumbup

Oh oh... nu zie ik het ook..... Ik zag een Polo spider aan voor een Corsa spider... :cry Shame on me...

Maar het is zeker wel een mooie auto die Polo!! :wors

Poeh... 'k Zie dat ik hier al ff niet meer ben geweest. Maar die Irmscher-Spider is ondertussen idd gekocht. :) Ben sinds de kerstvakantie druk bezig geweest. :) Zal zo nog ff wat foto's uploaden en hier neer zetten.

Zal vanavond alleen het interieur er nog even uithalen en dan kan ik verder met de auto.

Zal vanavond nog even meer foto's maken van hoe het er allemaal nu uitziet. ;)

Ff drie foto's.

Dsc00235.jpg

Dsc00236.jpg

Dsc00237.jpg

Dit is dus de onderkant van die polyesterkap met die 2 bulten erop, nog steeds... Maar 't gaat nu snel met de kap, bijna klaar. :)

Gisteravond nog even verder gegaan met demonteren en meerdere foto's gemaakt. Hij ziet er werkelijk puntgaaf uit. Geen roest ontdekt. Helemaal hard. :thumbup

Dsc00315.jpg

Dsc00317.jpg

Dsc00318.jpg

Dsc00322.jpg

Dsc00323.jpg

Dsc00324.jpg

Dsc00325.jpg

Dsc00326.jpg

Dsc00328.jpg

De polyester kap is aan de binnenkant bijna strak. Zal morgen het laatste nog een beetje schuren en kan dan waarschijnlijk ook al direct in de spuitplamuur. Daarna met mesplamuur de kleine putjes wegwerken, waterproof schuren en daarna weer in de spuitplamuur, etc, etc. Einde is dus in zicht. Kan dus snel beginnen met de rest van de auto. :)

De binnenkant is nu klaar en ben vorige week begonnen met de buitenkant. Zaten wel veel scheuren in... Alles uitgeslepen en dicht gesmeerd met glasvezelplamuur. Dat weer afgeslepen en in de polyesterplamuur gezet, dat geschuurd met korrel 80 en wederom in de ployesterplamuur en geschuurd met korrel 120... Das nu ook klaar. Ga vanavond nog een handje vol plekjes plamuren en de gehele kap schuren met korrel 150 en dan kan hij deze week in de spuitplamuur. Dit gaat al een stuk sneller als de binnenkant. :P Nee, gaat lekker zo. :) Binnenkort weer een volledige foto update.

Ik neem morgen m'n cam even mee naar de zaak en zal weer wat foto's maken. Ben overdag lekker druk aan het werk en 's avonds aan de hobby. Binnenkort maak ik er een volledige dagtaak van en gaat het tempo ook flink omhoog. Dan is het overdag werken gebeurt op de zaak en moeten de werkzaamheden 's avonds gebeuren. Geen ramp voor mij natuurlijk want dan kan ik overdag werken aan de Michalak. :) Eerst worden de polyesterprojecten afgerond (waar het grootste werk in zit ivm scheuren) waarna ik met het metaal bezig ga. Das gewoon een kwestie van mooi strak en spuitklaar maken. Ik hoef geen roest weg te werken, want dat heeft ie gelukkig totaal niet. Dus aan het einde van de zomervakantie is de restauratie al een heel eind gevorderd.

Nog ff een lijstje van de plannen momenteel:

-Strak en spuitklaar maken

-Naar spuiter (Mirage)

-Opbouwen; c14nz inclusief alle aanbouwdelen; nieuwe radiateur; GSi stabilisatorstangen; origineel c14nz uitlaatsysteem; A3 GSi vóór- en achterbumper; volledig A3 Joy Sport interieur

-Verlagingsset (-60/40mm)

-7Jx15ET35 Brock B8 velgen met 195/45R15 Toyo T1-R banden

-Interieur volledig bekleden met zwart leder en grijs alcantara

Voor de toekomst is het de bedoeling dat er een 1600 in komt van de GSi, maar dan met dubbele Webers en andere leuke ingrediënten.

Terug
Naar boven