• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

ik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.

maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.

ga zo door en hij wordt vast netjes.

groeten

Origineel gepost door seh power

ik had persoonlijk de kale plaat eerst in de roestprimer gespoten en dan in een bitumen of soortgelijk antisteenslaglaag.

maar voorbehandeling is toch belangrijker en als je dat goed hebt gedaan zit alles wel goed.

ga zo door en hij wordt vast netjes.

groeten

Alles wat kaal geschuurd is tot op 't plaat is in de primer gezet. Alles wordt goed voorbehandeld alvorens ik ermee aan de slag ga. :thumbup

Vanavond kunnen de voorschermen en de motorkap in de spuitplamuur. Eens kijken of daar nog minimale putjes in zitten dan zullen deze nog lichtelijk geplamuurd worden met afwerkingsplamuur waarna deze onderdelen spuitklaar zijn.

Ook zal ik het e16se blok vanavond verder ontkoppelen... Wat onderdelen loshalen, kabelboom loskoppelen en eruit halen en héél misschien als 't allemaal mee zit het blok er al uit. Maar dat gaat er sowieso zaterdag uit.

Gisteravond lekker bezig geweest. Kabelboom eerst verder ontkoppeld van de motor en er in z'n geheel uit gehaald. Daarna wat losse onderdelen demonteren en loskoppelen van de motor. Daarna op de busbrug gezet omdat de autobrug bezet was... Omhoog gezet en van onderuit de stabilisatorstangen en trekstangen los gehaald... Weer naar beneden gezet en een steekkar met flonder onder de motor gezet. De 3 steunen los gemaakt en de auto omhoog gedaan met de brug. Zo bleef de e16se staan op de grond was 't blokje er alweer uit. Na 2 1/2 uur was de klus geklaard. :thumbup Was in eerste instantie alleen de bedoeling om alles alvast los te halen voor zaterdag maar 't ging zo lekker dat het blok er direct maar is uit gegaan.

Ff foto'tjes. :kewlpics

Dsc00884.jpg

M'n collega die op motorisch gebied meer verstand van de zaken heeft als mij.

Dsc00885.jpg

Dsc00886.jpg

Dsc00887.jpg

Dsc00888.jpg

Dsc00889.jpg

Dsc00892.jpg

Dsc00893.jpg

Dsc00895.jpg

Dsc00897.jpg

Een nogal stoffig blok :D

Dsc00898.jpg

Zal straks even naar 't autoschadeherstelbedrijf om een prijs afspraak te maken en om een datum te prikken wanneer hij daar naartoe kan.

Kortom, hij is zo goed als spuitklaar. :thumbup

De verwachting is dat ie sowieso voor december gespoten is. Dan kan ik tijdens de kerstvakantie mooi al veel opbouwen.

Hij staat inmiddels bij de spuiter. Hij staat bij Henk Kooistra, een officieel Focwa schadeherstelbedrijf. Heb zojuist pas een prijsafspraak gemaakt met hem en kon de Michalak vrijwel meteen brengen.

Het duurde even voordat ik met hem zelf kon spreken omdat hij thuis zat vanwege zijn rug.

Dus de complete auto staat daar nu om gespoten te worden! :D:thumbup

Het word allemaal een beetje tussendoor gedaan dus de verwachting is dat hij binnen 2 maanden klaar is. Sowieso vóór de kerst.

En dan kan ik beginnen met opbouwen! :angel

dit gaat lekker zo, ik denk dat je financieel een heleboel opvangt met helpen/zelf doen?:thumbup en tis nog leuker ook.

ik ben heel erg benieuwd naar het uiteindelijke plaatje.

groeten

Terug
Naar boven