• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Origineel gepost door Gsifreak

dan bouwt freek je corsa wel in elkaar:p

tenminste als je hem vertrouwt :jerry:jerry

:jerry ik ben niet zo precies als alfred kan zijn, hij mag de Michalak-Spider mooi zelf gaan opbouwen.

Ik wil het niet op m'n geweten hebben dat er iets mis gaat met deze super strakke bak :P

( alfred als je hulp nodig hebt dan geef je maar een gil )

Origineel gepost door freek corsa

Origineel gepost door Gsifreak

dan bouwt freek je corsa wel in elkaar:p

tenminste als je hem vertrouwt :jerry:jerry

:jerry ik ben niet zo precies als alfred kan zijn, hij mag de Michalak-Spider mooi zelf gaan opbouwen.

Ik wil het niet op m'n geweten hebben dat er iets mis gaat met deze super strakke bak :P

( alfred als je hulp nodig hebt dan geef je maar een gil )

haha zie je ,

je probeert ook van alles om toch even de auto aan te mogen raken:P:P

sorry weer ontopic:angel

Heb vanochtend weer fysio gehad. Alles doet me zeer in de nek... Maar 't waren de zenuwen niet, dan waren de klachten anders geweest. Meer tintelingen in de vingers e.d. En dat heb ik nauwelijks. Wel 's, maar niet vaak.

In het ziekenhuis is er dmv foto's niets van te zien. Daar kun je puur de gewrichten zien en niet de spieren. Want het zit 'm bij mij echt in de spieren...

Dus echt een kwestie van fysio blijven volgen en hopen dat 't snel beter word...

beterschap gewenst. het is n heel apart bakkie!

enneuh die sleutelruimte? :o daar past zo'n bakbeest van n corsa ook maar net in?

Daar zijn de sleutelaars inderdaad jaloers op ja!

Heb de Michalak-Spider vandaag op 4 15" Tigra wielen gezet. :wub Zaterdag aanstaande ga ik een eerste poging doen om hem op te bouwen.

Goed zo alfred langzaam maar zeker doorgaan en dan ben je wel op tijd klaar voor de meetings.. Heb je al mooie foto's?

Dsc00973.jpg

Dsc00974.jpg

Dsc00975.jpg

Dsc00976.jpg

Dsc00977.jpg

Dsc00978.jpg

Dsc00979.jpg

Thanx voor de reacties. :thumbup

Heb voor de TR ook wat inkopen gedaan. Heb last van versleten syngromeshringen (oid) van de 2de en 3de versnelling. Had al ietwat last van een krakende 2de versnelling vanaf 't moment dat ik hem kocht in september '05. (Eerste eigenaresse was 77jr en kon blijkbaar niet schakelen...). Maar kreeg er in de vakantie in Zweden meer last van. Met veel bagage en in de bergen kreeg de bak het moeilijk (krassen in 2de en 3de versnelling). Dus bij volbelasting had ik er extra last van. Terug van de vakantie meteen bij de dealer geweest en die constatteerde versleten syngromeshringen (oid)... Erg duur grapje.

De bedoeling was om de huidige versnellingsbak te gaan reviseren maar dis een behoorlijk dure bezigheid dus heb ik besloten om eerst een goede 2de hands te halen. Nu heb ik er inmiddels eentje thuis liggen. Eentje afkomstig van een Corsa A2 1.2 S van '89 met 120.000km. Beetje meer als de TR, maar dit is nog weinig. Wordt dus weer een 4-bak.

Ben vanmorgen naar een autodemontagebedrijf geweest waar ik een korte 22 tandige aandrijfas heb kunnen regelen voor m'n Corsa 2 liter. Bij toeval stuitte ik daar ook op een blauwe Corsa A Joy met 14" GT velgen... Incluis de 4 bijbehorende naafkappen. Die 4 naafkappen koop ik dus ook maar. Want ben één zo'n naafkap verloren van de TR in Zweden. Heb ik er meteen 3 op voorraad. :P

Nu bouw ik eerst de 2 liter Corsa af en bouw daarna de Michalak-Spider op. In maart 2007 moet de TR weer voor de APK en wil de TR dan weer 's lekker vertroetelen. In de voorjaarsvakantie van februari gaat de nieuwe versnellingsbak eronder samen met een nieuwe koppelingsset. Zal de auto dan ook weer zelf een grote beurt geven. Ook wordt dan alle ontstekingsspul vervangen door nieuwe.

Voor de winter van 2007 weer aanbreekt (duurt nog een hele poos :P) heb ik weer nieuwe plannen in petto voor de TR. Heb last van lichte roestvorming onder de achterbumper, achter de achterwielen. De lekbakjes. Absoluut het enige beetje roest wat ik ooit aan deze auto heb kunnen vinden. :o Hiervoor gaat hij naar Kooistra toe (waar de Michalak-Spider ook gespoten is :thumbup). Hier zal de roest weggewerkt worden en wordt dat gedeelte onder de achterbumper gespoten. Ook zullen de 4 GT wielen weer in nieuwstaat terug gebracht worden.

Terug
Naar boven