• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie Michalak Corsaspider (Verkocht)

Thanx! Ja, was idd een koopje. ;)

Zal komende week de boel motorisch afmaken en dan ook meteen nieuwe foto's maken. Hoop 'm aan 't einde van de volgende week draaiend te hebben.

Inmiddels zit de bodem van voor naar achter nieuw in de tectyl, incl de 4 wielbakken. De benzinetank heb ik gisteren pas gemonteerd en is ook compleet getectyleerd. Uitlaatsysteem hangt er ook onder. Maandag krijg ik heel veel nieuwe onderdelen binnen van de dealer. Moet nu alleen nog de benzineleidingen monteren en aansluiten op de motor. De stabilisatorstang en trekstangen heb ik ook opgeknapt en ziet er weer helemaal als nieuw uit. Maandagmiddag weer verder met opbouwen. ;)

Heb vorige week de laatse delen van de spuiter terug gekregen en een deel van de nieuwe onderdelen ontvangen van de dealer. Hoop de rest komende week te krijgen. Zal vanmiddag of morgen een nieuwe middendemper en een nieuwe Remus einddemper halen. Deze nieuwe einddemper zal een stuk kleiner uitvallen dan die ik er momenteel onder heb, die is me nl te groot.

Dsc01066.jpg

Dsc01068.jpg

Netjes Alfred, alles direct goed en nieuw maken.

Heb je toevallig al foto's van de auto zelf?

In hoeverre is die nu al klaar?

Kwakkel nog steeds enorm met m'n gezondheid, moet bv woensdag wederom naar het ziekenhuis. Maar hoop komende week idd foto's te maken van de auto zelf. Achterbumper zit er inmiddels op, net als de kentekenplaatverlichting en de achterlichten. Maar wil graag nog nieuwe witte achterlichten. Ik zet alles idd helemaal nieuw in elkaar zodat echt alles mooi nieuw, fris en netjes is. :thumbup Zoiets moet je meteen goed doen. Alleen de motor is nog echt een doorn in m'n oog maar dat komt wel.

Even een kleine opdate. Nieuwe Remus einddemper zit eronder, blijkt gewoon net zo groot/klein te zijn als de vorige Remus einddemper... :hmmz Maar goed, dit model is wat subtieler en past wat beter bij de auto naar mijn smaak... Achterruit heb ik geplaatst in het achterste gedeelte en nog wat klein grut... Morgen weer verder. :thumbup

Dsc01080.jpg

Dsc01081.jpg

Dsc01082.jpg

Voordat ik commentaar krijg over de achteras. :P Dat word ooit nog wel 's gepoedercoat. En er moeten nog nieuwe veren en dempers voor besteld worden. Dat komt dus nog wel 's. :vertag

Michalak is bijna klaar. Motortje loopt, was starten lopen. Alles is verder klaar. 't Wachten is nu nog even op de veren en dempers. Die kunnen er volgende week onder samen met de nieuwe remmerij en wielen. Dan rest alleen nog het interieur en dakdelen. Volgen binnenkort wel 's wat foto's.

Foto's komen komende week wel. Ga de 21ste naar Tsjechië dus hoop dan alles grotendeels klaar te hebben.

't Gaat allemaal nog steeds redelijk langzaam. 't Is nog te druk op m'n werk dus kom er niet zo veel aan toe als dat ik zou willen. Maar nog even een paar foto's zoals beloofd.

De nieuwe radiateur zit er hier in.

Dsc01095.jpg

Dsc01097.jpg

De voorbumper, grille, koplampen/richtingaanwijzers, motorkap e.d. zitten er ook op. Alle onderdelen zitten nu gemonteerd in de motorruimte, enkel wacht ik nu nog op nieuwe ruitenwisserarmen. Blok heb ik inmiddels gestart. Was starten lopen. Ben daar toch wel trots op aangezien ik alles zelf heb uitgebouwd en heb ingebouwd vanuit de donor-auto naar de Michalak in m'n eentje zonder dat zelf alleen eerder gedaan te hebben. :thumbup

Dsc01098.jpg

De voorbumper hangt inmiddels recht zoals het hoort! Op de foto's hangt de voorbumper rechtsvóór wat naar beneden.

Dsc01099.jpg

Dsc01100.jpg

Dsc01101.jpg

Alle onderdelen van de veerpoten vóór zijn ook nieuw afkomstig van de dealer. Alleen wacht ik nog steeds op m'n nieuwe veren en dempers... Dan kan dat eronder samen met de nieuwe remmerij met de nieuwe wielen.

Dsc01102.jpg

Ik zal morgen en overmorgen beginnen met het interieur erin te zetten. Komende zaterdag vertrek ik naar Tsjechië en ben daarna ook nog eens een kleine 2 weken op de Veluwe. Maar zodra ik terug kom zal ik de puntjes nog op de i zetten en een afspraak bij de RDW maken zodat ik eindelijk kan gaan genieten van een mooie názomer. :)

Terug
Naar boven