• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie opel rekord d coupe

moet ik nu iets veranderen ofniet? bijna heel de auto is zo geschuurd, kan er wel mij zeer fijn schuurpapier eens over gaan natuurlijk.

@benneken wrote:moet ik nu iets veranderen ofniet? bijna heel de auto is zo geschuurd, kan er wel mij zeer fijn schuurpapier eens over gaan natuurlijk.

nu zal je er niets meer aan kunnen veranderen , als er nu teveel warmte in het metaal is gekomen kan het zijn dat het scheef is gaan trekken. Je zou dit eventueel kunnen nakijken met een groot plamuurmes of iets anders dat dun en recht is , door het tegen de zijde v/d wagen te houden ;)

je kan de oneffenheden zien als er zometeen spuitplamuur overheen gaat met zwartnevel. als je dan vervolgens gaat schuren en het zwarte nevel blijft op sommige punten achter dan weet je dat daar deukjes zitten. of anders een doek pakken en langzaam over het plaatwerk heen gaan. dan kan je heel goed voelen of er oneffenheden in zit.

hop motortje eruit! mooi. kan je de binnenkant ook gelijk doen! en kom je overal lekker goed bij.

kom op! ga zo door! :thumbup

leuk om te zien dat er nog steeds meer jonge jongens bezig zijn met oude opels.

Heb gisteren eens met iets dun en recht over het plaatwerk gegaan en er is amper iets te zien dat verbuigt is ofzo.

maar woensdag doe ik een update van de auto. en laat jullie wat foto's zien :D

Voila bij deze een update van de auto, we hebben de motor er uit gehaald.

hier wat foto's van de werken.

x5b0gj.jpg

20syw7l.jpg

69nmm8.jpg

sorry voor de slechte kwaliteit maar het was reeds donker als de motor eruit was.

331pp9z.jpg

35bc8rk.jpg

23kp5k4.jpg

en finaly there goes the engine :jerry

Greeetz

Update time,

wel maar een kleine update hoor,

heb me vandaag eens bezig gehouden met het reinigen van de motorblok

met dit als resultaten

zo die was vuil :-o

95yeyf.jpg

27yx5p2.jpg

maar met een krabbertje en wasbenzine kwam ik tot dit resultaat.

2ahielf.jpg

2vt8qgz.jpg

Woensdag de andere kant doen en dan spuiten die handel! :D

even een vraagje, nu dat ik alles uit elkaar haal, moet ik natuurlijke nieuwe pakkingen hebben, voor de meeste vind ik die, maar is het ook goed als ik vloeibare pakking gebruik?

Allereerst: Goed bezig! Mooi project :wub

Het is natuurlijk beter om originele pakkingen te gebruiken.

Er zijn vast wel mensen o.a. hier op het forum die wat hebben liggen, en soms kan zelfs de dealer nog aan pakkingen komen?!

Succes!

Gr.

Pastra

Even Opel Rekord D intikken op de Duitse Ebay, ben al een koppakking tegen gekomen, klepdekselpakking en nog een paar andere delen.

even een vraagje aan jullie allemaal,

zit namelijk met een dilema, ik weet totaal niet in welke kleuren ik mijn motor ruimte zou doen en de motor zelf, de auto komt in het rood, dus iemand tips of suggesties?

Greetz

@benneken wrote:even een vraagje aan jullie allemaal,

zit namelijk met een dilema, ik weet totaal niet in welke kleuren ik mijn motor ruimte zou doen en de motor zelf, de auto komt in het rood, dus iemand tips of suggesties?

Greetz

kleur was voor mij ook echt het moeilijkste om te kiezen :hmmz Maar als je zegt dat je de rest allemaal gaat accentueren met chroom zou ik voor een zwarte motorblok gaan met een chroom kleppendeksel :thumb

@Twanni wrote:@benneken wrote:even een vraagje aan jullie allemaal,

Greetz

kleur was voor mij ook echt het moeilijkste om te kiezen :hmmz Maar als je zegt dat je de rest allemaal gaat accentueren met chroom zou ik voor een zwarte motorblok gaan met een chroom kleppendeksel :thumb

En in welk kleur zou ik dan de motorruimte doen?

@benneken wrote:@Twanni wrote:@benneken wrote:even een vraagje aan jullie allemaal,

Greetz

En in welk kleur zou ik dan de motorruimte doen?

zelfde kleur als de wagen zou ik doen :thumb

even weer een update van de opel rekord.

gisteren en de dagen ervoor de voorste as eraf gehaald en de wielkasten beginnen opknappen enzo en ook al geschildert en de motorblok staat ook al in een kleurtje :) even wat foto's

hier een foto van het lasapparaat, ben er erg tevreden van, last echt zeer mooi

7284ep.jpg

en nu een foto van de zandstraalcabine.

11ukrcg.jpg

ulwlz.jpg

en hier de foto's van de voorste as, man dat was een werk :shock:

3479wqx.jpg

11bnl02.jpg

en nu nog foto's van de schilderwerken :)

jkyutg.jpg

ap9s9l.jpg

en nu van de motorblok

20fbk9.jpg

34rhv81.jpg

voilaa dat is alles voor vandaag.

Greeeeetz

even klein updatje,

maar voor de update een vraagje, weet er iemand een een spuitbedrijf zijn in belgie rond de streek Gent?

ben al redelijk goed opgeschoten met de motor hier de foto's

23vjjvc.jpg

111rpsw.jpg

28i7q1k.jpg

en nu paar foto's van de auto zelf, hij staat niet meer op wieltjes :D

2usk07n.jpg

10cn7ly.jpg

Terug
Naar boven