• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Restauratie opel rekord d coupe

@benneken wrote:@Kermitkiller wrote:mooi project zo maar zou je niet eerst eens een grondverf op je kale body spuiten :shock:

jaa ben daar al groot deels met bezig hoor :) binnekort komt er wel nog eens een update!

ok dan is het goed :thumb

dan wachten we op een nieuwe update :D

@benneken wrote:@Kermitkiller wrote:mooi project zo maar zou je niet eerst eens een grondverf op je kale body spuiten :shock:

jaa ben daar al groot deels met bezig hoor :) binnekort komt er wel nog eens een update!

ok dan is het goed :thumb

dan wachten we op een nieuwe update :D

zozo hier de update, er is nog niet veel verandert ma wel het was wel veel werk.

de binnekant al gespoten.

2qaq0iu.jpg

r1h3m0.jpg

en het dak :)

2woi245.jpg

Greetz

Heb je het dak soms gedeeltelijk geplamuurd? Ik zie namelijk een verdikking en putjes. Voordat je primer ging spuiten had je dat goed strak moeten schuren. Want je blijft het zien. Straks met de aflak nog veel meer.

Ik heb het topic niet gelezen, maar het lijkt er op dat er een ander dak is op gelast. Het strak maken zal ná de grondverf gebeuren?

@2000 wrote:Ik heb het topic niet gelezen, maar het lijkt er op dat er een ander dak is op gelast. Het strak maken zal ná de grondverf gebeuren?

Zit geen ander dak op volgens mij. Kan me er iets bij voorstellen dat je een plekje provisorisch even in de grondlak zet totdat je op een later tijdstip verder gaat. Maar nu is het dubbel werk. Straks weer alles eraf schuren en opnieuw spuiten zonder dat je de aftekening ziet van de bijgewerkte plek. Ook zou ik de bitumen op de bodemplaat er eerst uitgehaald hebben. Dan weet je tenminste zeker dat je hele bodemplaat fatsoenlijk in de primer staat.

beste,

jaa idd er zat blijkbaar een ander dak op, maar dit moet nog strak worden gezet, komt allemaal wel in orde :D beetje bij beetje komen we er wel. ookal is er redelijk veel roest, we geven niet op :D

wat ook mogelijk is dat er vermoedelijk een skaydak op gezeten heeft want dan werden ze bij opel daaronder niet strak afgewerkt in de fabriek bij de achterstijlen

Terug
Naar boven