• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratie project Manta B gsi

origineel gepost door postbusmanta

origineel gepost door Dolmans

@postbusmanta: ik zag dat je de deurklinken (van Manta B zo te zien) eraf hebt gehaald om te spuiten. Ik neem aan dat je ze er ook weer op gezet hebt :P:P

Hoe heb je dat met het tweede moer in de binnenkant van de deur gedaan? Ik heb van een deur de klink een keer eraf gehaald, omdat de deur gespoten werd. Daarna kreeg ik bij het monteren maar 1 moer vast. Bij de andere kwam ik amper bij, te dikke vingers. Tips?

merci

John

Dan moet ik even kijken, het is alweer een tijdje geleden.

Ik kan me niet herinneren dat ik hier problemen mee had.

Het is immers ook m'n werk om op de meest moeilijke plaatsen vanalles in elkaar te zetten, dus wellicht is dat de verklaring. :hmmz

@Dolmans: Hm, ik heb ze ook wel eens losgehad, en eigenlijk ook niet al te veel trammelant gehad. Weet niet meer hoe ik de ruit er precies in had hangen, helemaal dicht of maar een stukje open ofzoiets. Maar anders wil ik, als je de boel nog eens los hebt liggen, wel even mijn vingers naar Zeewolde brengen ;)

@postbusmanta

Dat had ik niet gedaan, vandaar het gepiel. Heb wel ervaring met andere deur dat als ik raam eruit haal deze weer moeilijk sluitend aan het rubber erin te krijgen is.

Daar nog slimme tips voor?

@The_Undertaker: dat onthou ik! kan best wel eens hulp gebruiken. ben niet altijd zo handig als jij en postbusmanta

:P

Je kan je raam naar alle kanten regelen. Hellingshoek naar binnen, kanteling , hoogte...

Je kan de rails regelen met hun bevestigingsbouten zodat het raam steviger tegen je rubber

duwt (zijkant).

De L-vormige einde slag-ijzertjes kan je regelen zodat je de hoogte bepaald,

en in je deur heb je 2 regelvijzen (oa draaimecanisme) die de kanteling ten opzichte van het

horizontale regelen.

Een klote jobke dat geduld vereisd, ik doe het af en toe nog eens maar ik geef toe dat de

carwash niet de ideale omgeving is voor een Manta!

Inderdaad een k-klusje.

Heb bij bestuurderskant raam eruit gehad. Kreeg hem daarna niet meer goed afgesteld. Opel dealer laten doen, maar ook die lukte het niet helemaal. Heb daarna zelf nog lopen pielen en heb hem nu bijna goed.

Huidige oplossing is dat als ik instap, ik het raam even omlaag en dan weer naar boven draai. Dan past ie.

Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om aan de andere kant het raam er uit te halen...

Na twee weken niks te kunnen doen vanwege het weer, kon ik deze week eindelijk weer wat doen!:D

Eerst maar eens de rembekrachtiger geplaatst!

Foto-J63PJAFZ-D.jpg

Daarna heb ik zondag het blok er in gehangen....

Foto-EXRX4LPD-D.jpg

Het viel nog wel mee hoe zwaar het blok was.... haha:P

Foto-DOSEEUKM-D.jpg

Deze week alle aanbouw delen gemonteerd.... En maar eens proberen of hij van 't weekend wil lopen!

Foto-YIQSPQG3-D.jpg

Foto-PV6GN6GT-D.jpg

Ziet er goed uit! Heb je nu ook een extra remdrukverdeler voor achter er tussen zitten?

Damn, die blauw slangen met de witte streepjes gaan wel pijn doen als je te lang naar de foto kijkt. :cool:

ziet er inderdaad erg mooi uit ,ben enkel geen fan van die blauwe slangen

verder goed bezig

net wat je zegt blok weegt niet zo zwaar heb ze vroeger in me eentje op de werkbank gegooit zonder kraan:jerry

goed heb er wel een kapote rug aan over gehouden dus is geen aanrader:jerry:jerry

Bedankt voor de complimenten!

Ik vind het in het daglicht er nog veel mooier uit zien dan op de foto's!

Maar hij loopt nog niet.... :hmmz Hij start wel en gaat ook aan, maar daarna valt ie meteen weer uit! Hij krijgt wel genoeg bezine....

Ik denk iets met de luchtmassa meter... of de onsteking, maar als ie aanslaat klinkt het wel soepel!maar dat is maar twee of drie seconde, dan valt ie stil!:(

Iemand een idee wat het kan zijn?

origineel gepost door McLambo

mooi mooi!

ferme pijp steekt er onderuit!

ja eigenlijk moet er nog een stukje vanaf! Maar dat eindstuk is rvs... dus ff kijken hoe ik dat mooi er recht kan doen!

hoi

ik weet niet of je stevig gaat trappen of iets dergelijks, maar ik zou die carter ontluchter ergens anders plaatsen. het zal wel zonder zijn als alles daar zwart wordt na een week:P

Terug
Naar boven