• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratieproject ascona sport UPDATE 10-04

Het lijkt wel een tweeling die beide groene ascona's. Ze staan al een jaar of 12 stil en beide zit werk aan.

De een wat meer dan de ander. Wielkastrandjes enzo, welbekend probleem.

T.z.t. gaan we er wel eens goed naar kijken.

Best wel grappig om met zoiets onderweg te zijn. Schijnt dat men zoiets wel leuk vindt

Wat het neusje van de rode betreft:

>kom ik op terug u2u

De sport wil ik vandeweek weer mee verder. Nu hij in het spit hangt kan ik er beter bij.

En zo langzamerhand willen we met het laswerk gaan beginnen.

Nog een hoop werk te doen, maar alle goede dingen komen langzaam toch?

Wat de 2 groentjes betreft: staan in de stalling, (verstopt achter een partij caravans).

Waarschijnlijk gaat 1 van de 2 volgend voorjaar in de verkoop,

Maar welke dat wordt weten we nog niet. Kunnen we de hele winter nog over nadenken.

De bumpers zijn dus (nog) niet lost te koop.

Overal Plamuur En Laswerk. Zoiets was het toch?

Het schuurwerk maar weer opgepakt. En dan kom je er achter dat er soms geen

blik meer zit, maar alleen plamuur. Dat levert dus alweer een gat op.:( zucht

Maar we houden de moed er in. Ooit is hij klaar.

We gaan gewoon door.

Zit nu een beetje te twijfelen of ik ook de binnenkant van de bodem kaal zal schuren.

Vertoont ook hier en daar een roestplekje. Als ik dan toch aan het schuren ben.......

Iemand daar een idee over? Wat is wijsheid.

Vanmorgen btw. afscheid genomen van de rode ascona. ("we hebben nu enkel en alleen nog maar een fotootje, van het otootje" en een hele partij onderdelen)

sportrood2.jpg

deze komt dus nooit weer (snik)

1 november. Alle goede dingen komen langzaam, deze ascona dus ook

Ondertussen een nieuw lasapparaat aangeschaft en voorzichtig begonnen met enig laswerk (eerst de 'makkelijke' stukje maar eens proberen).

IMAG0647.jpg

IMAG0654.jpg

IMAG0656.jpg

En al schurend komen we regelmatig een nieuw gaatje tegen :(

IMAG0646-1.jpg

Onder het voorraam bijvoorbeeld.

Maar, eerlijk is eerlijk, degene die in het verleden deze ascona onder handen heeft gehad, kon uitstekend met plamuur omgaan.

hallo,

als 'hoofd-sleutelaar' geef ik weer ff een update voor dit project.

het gaat langzaam wel wat door (heb er doordeweeks weinig tijd voor ivm school:()

aan zowel de linker als de rechterkant is het stuk voor de a stijl gelast, de accubak is gelast, er is een stuk boven de pedalenbak ( daar waar de hoofdremcilinder ook aanzit) gelast. bovendien is er een stukje in de raamomlijsting van het linker zijraam gelast.

De kriksteunen zijn als volgende aan de beurt. de linker was verrot, dus die moet gelast worden, maar de rechter is er ook al eens ingelast op een teun de beun manier: platen blik over elkaar, afgewerkt met polyester.:thumbdown

foto's volgen zsm

gr. Tiedo

astijll.jpg

raamomlijstingl.jpg

onderaccubak.jpg

astijlr.jpg

kriksteuntroep.jpg

deze kriksteun is erin gelast door allemaal plaatjes aan/over elkaar te lassen, en vervolgens met polyester afgewerkt:swear:thumbdown. komt dus een nieuwe voor in de plaats

neus.jpg

verottekoplampring.jpg

de koplampring is straalverrot en verbogen, omdat de auto een hele tijd bij de vorige eigenaar op z'n kant heeft gelegen.

ps de kentekenplaat die op de auto hangt hoort er niet bij. er zit een origineel nl sport kenteken bij:D

ff een vraagje; Het stuk chassisbalk bij de kriksteun is op beide kanten slecht. Kan ik het er gewoon uitzagen en er een nieuw stuk inlassen of is dat niet zo'n goed idee nu de auto in het spit hangt?:hmmz:hmmz

origineel gepost door Tiedo

ff een vraagje; Het stuk chassisbalk bij de kriksteun is op beide kanten slecht. Kan ik het er gewoon uitzagen en er een nieuw stuk inlassen of is dat niet zo'n goed idee nu de auto in het spit hangt?:hmmz:hmmz

Ligt eraan hoe een groot stuk het is. Je kunt de boel altijd ff stutten, maar dit lijkt me niet echt noodzakelijk als het om een klein stukje gaat.

Maar wellicht hebben anderen hier andere idee-en over.

imag0784.jpg

de linkerkant

IMAG0785.jpg

en de rechterkant.:thumbdown Iemand tips? en hoe kan ik hem het beste stutten als ik het er al uitflex?

ff een kleine update: de linker dorpel is inmiddels gelast, de linker wielkast in weer netjes gemaakt, en de kriksteunen ga ik er van de week inlassen. :kewlpics komen zsm

we staan even stil met dit projekt.

er staat inmiddels een groene (met werk) op het erf die even voorrang krijgt.

nou we zijn weer los. De eerste groene ascona heb ik klaar:thumbup (en verkocht aan een kennis:o)

ik heb de veerbevestiging links achter vernieuwd en ben nu bezig met de chassisbalk/kriksteun op rechts.

ff wat foto's;

DSC00188.jpg

DSC00189.jpg

DSC00184.jpg

groeten Tiedo

Terug
Naar boven