• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

restauratieproject ascona sport UPDATE 10-04

nou ik ben zaterdagmiddag weer ff bezig geweest.

De rechter chassisbalk is afgemaakt, er moet alleen nog een nieuwe kriksteun op die kant.

In afwachting van de nieuwe kriksteun alvast maar even begonnen met de rechter veerbevestiging, die was behoorlijk verrot:thumbdown:thumbdown

DSC00203.jpg

oja deze ascona kwam 'even' tussendoor

DSC00511.jpg

DSC00514.jpg

(in het 'show je ascona'topic staan meer foto's van deze ascona)

groeten Tiedo

Zo`n mooie groene heb ik vroeger nog helemaal in puin gereden met autocross:argue

maar ja dan is deze weer iets exclusiever moet je maar denken:jerry

Succes met je laswerk en de verdere restauratie:thumbup

weer even een update:thumbup;

DSC00205.jpg

de kofferbak weer dicht gemaakt:thumbup

DSC00206.jpg

ook direct maar even die kit rommel verwijderd rond de reservewielbak

DSC00207.jpg

DSC00208.jpg

DSC00209.jpg

weet iemand ook waarom deze plaat er zit?? heeft dit met de brandstofpomp die eronder zit te maken of zo?

groeten Tiedo

Ik ben dus ook de bodem aan het vrijmaken.

Foto 1 van je laatste update, wat is dat? Waar kijken we naar?

En wat smeer je erop? Is dat menie?

Heb je verder nog iets met de bodemplaat gedaan? Of was deze al zo mooi grijs. Ik zit er over te denken om alles een extra laag verf o.i.d te geven (tegen toekomstige roest) aan de binnenkant...

En die doppen die in de gaten moeten, zijn die nog nieuw te krijgen? Bij mij zijn ze helemaal versteend.

origineel gepost door McLambo

Ik ben dus ook de bodem aan het vrijmaken.

Foto 1 van je laatste update, wat is dat? Waar kijken we naar?

En wat smeer je erop? Is dat menie?

Heb je verder nog iets met de bodemplaat gedaan? Of was deze al zo mooi grijs. Ik zit er over te denken om alles een extra laag verf o.i.d te geven (tegen toekomstige roest) aan de binnenkant...

En die doppen die in de gaten moeten, zijn die nog nieuw te krijgen? Bij mij zijn ze helemaal versteend.

ik heb mijn post aangepast, het was de kofferbak:P

wat ik erop smeer is owatrol, een roestwerend middel wat ook wel bij schepen wordt gebruikt. Hier komt(uiteindelijk) weer menie overheen.

De bodemplaat was al zo 'mooi' zwart maar die ga ik wel weer helemaal glanzend zwart spuiten.

en wat betreft die doppen heb ik al antwoord gegeven in je eigen topic:P Ze zijn nog wel nieuw te krijgen volgens mij, even een oproepje op het forum plaatsen

origineel gepost door kokkie B

Zo`n mooie groene heb ik vroeger nog helemaal in puin gereden met autocross:argue

maar ja dan is deze weer iets exclusiever moet je maar denken:jerry

Succes met je laswerk en de verdere restauratie:thumbup

die doppen heb ik nog wel in goedestaat liggen

hoeveel moet je d,r hebben

het schiet heel erg op. ik moet nog het volgende;

*rechter kriksteun(is in bestelling) en de een stukje in de voorkant van die dorpel

*rechter dorpel in het midden(bij die overgang naar het achterpaneel) en aan de achterkant

*gaatjes waar die sierstrip op heeft gezeten dichtlassen(alleen rechts)

*bij de benzinepomp nog een stukje

het schiet lekker op:thumbup

DSC00213.jpg

deze gaatjes zijn al dicht:thumbup

Bij ascona's waar standaard sierstrips opzitten zitten ze met pennetjes, als ze achterna zijn gemonteerd(op aanvraag bij de dealer) zitten er gaatjes in de carroserie, voor zover ik weet. Op een ascona sport is het niet origineel(en spuuglelijk:puke)

DSC00554.jpg

DSC00555.jpg

DSC00557.jpg

de wielkast rechts heb ik inmiddels gerepareerd zoals op de foto's te zien is:thumbup

de gordelbevestiging die daar in de wielkast zit was er al eens opnieuw ingelast door de vorige eigenaar, maar dat is niet erg net gebeurd dus dat vervang ik ook direct maar

Hoe heb je dat hoekprofieltje zo netjes in de bocht van de wielrand gekregen?

En aan de binnenkant, hoe ga je dat roestbestendig maken?

Je moet het nog even netjes glad slijpen neem ik aan?

Jij spuit denk ik de hele auto over, maar ik niet, dus ik moet nog eens even kijken hoe ik dit weer kan repareren en onzichtbaar maken met behoud van de originele lak er omheen :hmmz

dat 'hoekprofiel' heb ik uit een nieuwe wielkastrand gesneden:P

ik moet het inderdaad nog even wat bijslijpen, en dan later nog (laten??)strakplamuren.

wat roestbestendigheid betreft, ik schilder alles in de owatrol, een roestwerend middel, dus ook aan de binnenkant.

aha! een wielkastrand :-). Ik zal morgen eens kijken hoe erg de schade bij mij is. Als ik het goed gezien heb, is de roest nog niet het hoekje van de wielkastrand om. Hopelijk valt er nog wat te redden. Ik zal in ieder geval proberen de roest zo veel mogelijk te 'amputeren' voordat het verder gaat.

Terug
Naar boven