• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Resten Sierstrips verwijderen

Rottentweetie

Post weleens wat
Beste mensen,

Hoe kan ik het beste de resten (lijm met schuimrubber) verwijderen van de oude sierstrips, behalve dan met hitte?

(De sierstrips lieten los, en nu wil ik ze gaan vervangen voor nieuwe)

Ik heb het namelijk met een fohn geprobeert, maar dit werkt voor geen meter. De lijm word er wel zachter door, maar er komen steeds maar hele kleine stukjes af.

Is er misschien iets wat speciaal gereedschap voor dit soort dingen of iets dergelijks?

Groeten,

Kevin

wat erg goed werkt om van die zwarte puntjes weg te halen (hars waarschijnlijk) is Diadeem allesreiniger van Procar. zo heb ik mijn kadett ook schoongekregen, op een andere manier ging het er gewoon niet af

wat erg goed werkt om van die zwarte puntjes weg te halen (hars waarschijnlijk) is Diadeem allesreiniger van Procar. zo heb ik mijn kadett ook schoongekregen, op een andere manier ging het er gewoon niet af

Er blijven altijd nog wel wat resten zitten, die verwijder ik altijd met thinner of wasbenzine. Thinner niet gebruiken als je je auto met spuitbussen of bouwmarktlak gespoten is ;) Daarna ff weer poetsen en klaar!

Er blijven altijd nog wel wat resten zitten, die verwijder ik altijd met thinner of wasbenzine. Thinner niet gebruiken als je je auto met spuitbussen of bouwmarktlak gespoten is ;) Daarna ff weer poetsen en klaar!

Ja prima joh! Ben nu begonnen met polijsten. Er zaten een heleboel kleine zwarte plekjes op de lak en met polijsten gaan deze er netjes vanaf! Dus daar ben ik nu even zoet mee! Morgen dus even de karamalschijf halen, en nog even een kleinere polijstschijf voor op de boormachine, zodat ik ook makkelijk bij de kleinere plekjes kan.

Paar dagen geleden de ruiterwissermotor vervangen ivm slijtage. Werkt nu weer perfect! Ook meteen GTI ruitenwisser erop gezet (Met dank aan Jurgen).

Kzal binnekort weer even een update geven in m'n topic.

BTW vandaag m'n motortheorie gehaalt :P

Ja prima joh! Ben nu begonnen met polijsten. Er zaten een heleboel kleine zwarte plekjes op de lak en met polijsten gaan deze er netjes vanaf! Dus daar ben ik nu even zoet mee! Morgen dus even de karamalschijf halen, en nog even een kleinere polijstschijf voor op de boormachine, zodat ik ook makkelijk bij de kleinere plekjes kan.

Paar dagen geleden de ruiterwissermotor vervangen ivm slijtage. Werkt nu weer perfect! Ook meteen GTI ruitenwisser erop gezet (Met dank aan Jurgen).

Kzal binnekort weer even een update geven in m'n topic.

BTW vandaag m'n motortheorie gehaalt :P

Dit spul is fantastisch:

PRF 6-68

Haal er zelfs van die jaren oude wit uitgeslagen gaffer tape/ duck tape resten mee weg. Papiertje erop leggen, spul erop spuiten en zo een minuutje laten voorweken. Dan met de bus in de hand en een papiertje in de andere poetsen.

Spul is gemaakt om NIKS aan te tasten en toch goed te reinigen.

Dit spul is fantastisch:

PRF 6-68

Haal er zelfs van die jaren oude wit uitgeslagen gaffer tape/ duck tape resten mee weg. Papiertje erop leggen, spul erop spuiten en zo een minuutje laten voorweken. Dan met de bus in de hand en een papiertje in de andere poetsen.

Spul is gemaakt om NIKS aan te tasten en toch goed te reinigen.

Vandaag zo'n karamelplak gekocht, en het werkt perfect hoor he! :D Ik was eigenlijk zo klaar daarmee... Als ik was wezen pielen om die zooi eraf te krijgen, was ik volgend jaar nog bezig! Super bedankt jongens!! G

Groeten,

Kevin

Terug
Naar boven