• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Retourslang vectra b 2.5v6 lek?

sander2.5v6

Post vaak
Goeien dag mannen,

Als ik net heb getankt dan lekt er nogal wat benzine aan de achterkant, ik denk dat dit de retourslang is die uitgedroogd is etc. denken jullie hetzelfde?

En als dat zo is, is het dan een klusje wat je zonder brug kan doen? Ik weet niet wat er precies allemaal los moet om er bij te komen.

Groeten,

Sander

Ja ik heb er als eens goed onder gelegen, moeilijk te zeggen.

Eerst dacht ik dat die lekte bij de overgang van de plastieken leidingen naar rubber onder bij het reservewiel, ik stuk rubber eraf snijden en nieuwe stuk ertussen met een plastieken verloop.

Nu lijkt het toch verder van boven te komen bij dat punt, Het lekt zo precies op de bocht van me middendemper pijp.

Elke keer als ik kijk tijdens het lekken sijpelt er benzine in me oog ;) het is ook allemaal zo verdomde krap onder die auto of ik ben te groot dat kan ook.

Zo deze had ik nog over het hoofd gezien, inderdaad boven de achteras!

En wat denk je Willem? Retourslang?

Ben van plan het binnenkort te doen, ik tank de alleen nog maar halve tankjes omdat ik het zonde vind van de benzine die er uit sijpelt! :shock:

Weet niet, wij laten daarvoor de Achteras zakken, dat is al een aardig klusje (uurtje of 2)

Willem

as kan je aan de fusee's vast laten, enkel de 4 bouten van de as zelf los en ondersteunen met een zogeheten versnellingsbaksteun en een set extra handen..

opzich is het niet moeilijk, alleen een beetje bewerkelijk.

Willem

Hmm, heb nog geen brug! Alleen oprijblokken, versnellingsbak steun die ken ik wel ja ;) . (Tweedehands goede brug: 1500 euro).

Zal eens kijken bij de vriendelijke universele dealer, dan kan ik er zelf nog eens bij helpen :D . Van de lente wel, nu is het er pokken weer voor.

Terug
Naar boven