• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

reviseren 240 getrag

[rquote=1851884&tid=141176&author=postbusmanta]Nou.......het prise-as-lager giert.

Je kent het misschien wel: koppeling in..........niets aan de hand.

Koppeling los.............en de bak giert.

Ik heb me er nog niet in verdiept hoeveel werk het is om dat voorste lager te demonteren en weer te monteren.[/rquote]

Ik heb exact het omgekeerde met mijn 4bak; als ik de koppeling intrap, dan begint er iets te gieren....

eerst maar eens kijken of ik ergens een keering kan vervangen, want het ding is 1 grote olieklomp. Zou me verbazen als het op peil is.

Zoeken bij bmw onderdelen op Google kom je alles tegen voor nette prijzen als je het zoekt op opel manta zijn dezelfde onderdelen bijna niet te vinden en 3 x zo duur

Zoeken bij bmw onderdelen op Google kom je alles tegen voor nette prijzen als je het zoekt op opel manta zijn dezelfde onderdelen bijna niet te vinden en 3 x zo duur

[rquote=1851898&tid=141176&author=Ghanz]aha.. dan weet ik denk ik wel welke bak jij hebt stefan :D[/rquote]

Oh ja???

Ik heb een R25, een 265, een stuk of vier 4-bakken, een 240 voor OHC, en 5 240-ers voor de CIH.

En jij weet welke bak het is?

Nou.............deze zat in de Manta CC die ik gesloopt heb.

[rquote=1851898&tid=141176&author=Ghanz]aha.. dan weet ik denk ik wel welke bak jij hebt stefan :D[/rquote]

Oh ja???

Ik heb een R25, een 265, een stuk of vier 4-bakken, een 240 voor OHC, en 5 240-ers voor de CIH.

[rquote=1852032&tid=141176&author=McLambo][rquote=1851884&tid=141176&author=postbusmanta]Nou.......het prise-as-lager giert.

Ik heb me er nog niet in verdiept hoeveel werk het is om dat voorste lager te demonteren en weer te monteren.[/rquote]

Ik heb exact het omgekeerde met mijn 4bak; als ik de koppeling intrap, dan begint er iets te gieren....

eerst maar eens kijken of ik ergens een keering kan vervangen, want het ding is 1 grote olieklomp. Zou me verbazen als het op peil is.[/rquote]

Zoals hierboven al gezegd is: lijkt me een druklager wat niet meer fris is

[rquote=1852032&tid=141176&author=McLambo][rquote=1851884&tid=141176&author=postbusmanta]Nou.......het prise-as-lager giert.

eerst maar eens kijken of ik ergens een keering kan vervangen, want het ding is 1 grote olieklomp. Zou me verbazen als het op peil is.[/rquote]

Zoals hierboven al gezegd is: lijkt me een druklager wat niet meer fris is

dit heb ik ook gehad, staat de koppeling misschien te hoog opgesteld en trap je de koppeling tever in, beetje terugstellen en t was opgelost....

dit heb ik ook gehad, staat de koppeling misschien te hoog opgesteld en trap je de koppeling tever in, beetje terugstellen en t was opgelost....

[rquote=1853471&tid=141176&author=postbusmanta][rquote=1851898&tid=141176&author=Ghanz]aha.. dan weet ik denk ik wel welke bak jij hebt stefan :D[/rquote]

Oh ja???

[/rquote]

oooow.

ik ging er vanuit dat het de bak uit ares zijn ex-bolide is.

die maakte destijds ook lawaai, vandaar.

hm... heb bakje op de werkbank liggen, maar het ziet er niet naar uit dat het lager er zo even uit is...

nog een link gevonden

misschien wel makkelijk:

KLIK

[rquote=1853471&tid=141176&author=postbusmanta][rquote=1851898&tid=141176&author=Ghanz]aha.. dan weet ik denk ik wel welke bak jij hebt stefan :D[/rquote]

Oh ja???

[/rquote]

oooow.

ik ging er vanuit dat het de bak uit ares zijn ex-bolide is.

die maakte destijds ook lawaai, vandaar.

hm... heb bakje op de werkbank liggen, maar het ziet er niet naar uit dat het lager er zo even uit is...

nog een link gevonden

misschien wel makkelijk:

KLIK

oef.. boel plaatjes gezien..

boel tekst proberen te lezen..

maar die kl...bak is nog niet uitelkaar

oef.. boel plaatjes gezien..

boel tekst proberen te lezen..

maar die kl...bak is nog niet uitelkaar

Hoezo rijp voor de schroot?

Is hij beschadigd tijdens het demonteren of is hij dusdanig versleten, dat hij het niet waard is om op te knappen?

Foto's !!!!

Terug
Naar boven