• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Reviseren xev20xe motortje

Calibratje loopt weer!

Na veel werk en vooral gister veel tegenslagen met me calibra doet hij het weer.

Voor de kerst was me water pomp stuk enz. enz. nu paar week later en hoop geld is hij weer klaar.

Gister de distrubutie riem er op gezet, aandrijf as hoes vervangen, uitlaat pakking vervangen en toen aandrijf as opnieuw geplaats waar bij mijn stabilistor afbrak bij het loshalen weer een onderdeel dat vervangen moet worden :(.

Maar goed vervolgens de olietjes en koelvloeistoffen erop gegooit en toen het moment van de waarheid was wel ff spannend!

In eerste instantie liep hij beroerd en viel steeds weer uit waarna ik eigenlijk het idee kreeg dat ik de koppakking niet goed had gemonteerd maar na verdere inspectie was ik een slangetje van vacuum naar een sensor vergeten en toen die er op zat oei oei oei wat een geluidje !

Moet zeggen het was de moeite waard hij heeft nog nooit zo mooi gelopen!

Geen rook helemaal niets!

Mijn motor was altijd zenuwachtig als hij stationair liep maar das voorbij hij loopt nu echt geweldig! Ik ben echt super blij nu kan ik volgend weekend de laatste paar onderdelen vervangen en dan kan hij weer gekeurd worden en rijden met die hap:).

Foto's volgen nog!

Goedemiddag iedereen,

Ik ben een poosje geleden bezig gegaan om mijn opel eco tech motor weer klaar te maken en nu loopt hij perfect.

Echter heb ik weer een nieuwe uitdaging en dat is dat mijn versnellingsbak nu bij de linker aandrijf uis uit de bak olie lekt:S

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen??

Heb al in het haynes boek gekeken maar kan hier niets over vinden.

Denk zelf een keering lek maar wil eigenlijk niet gellijk alles los halen i.v.m. meer kapot maken dan nodig.

Terug
Naar boven