• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

revisie 1.8 xe1

Hallo mensen

Ik heb een vraag, ik kam al een aardige tijd met problemen met mijn motorblok. Toerental schommelt als een gek en na enige korte tijd stationair draaien beginnen de kleppen te tikken als een gek. Daarbij ben ik laatst op vakantie geweest, heb 3200 km gereden en heb toen totaal 2 l olie bij moeten vullen :O pfff Ik ben bang dat hier niets aan gedaan kan worden en de enige optie lijkt mij reviseren. Of een ander blok inbouwen ( c2.0let ) heb geinformeerd en dat zou me zeker 7000€ kosten (reëel ?? )

Graag wil ik jullie gedachten hierover, wat ik zou kunnen doen hieraan.... en mocht het op reviseren aankomen waar zou ik dat dan het beste kunnen doen en wat zal me dat zoon beetje gemiddeld gaan kosten???

Hopelijk kan iemand mij verder op weg helpen.

Greetz

Paul :wtf

reviseren is duur, een andere motor ook.

Zeker indien de ombouw naar Bigblock / of zelfs bigblock turbo motor is een aardige klus.

Willem

Ja maar ja, ik zal toch iets moeten, dacht ik zo...

hobby mag geld kosten :P maar denk als ik het laat

reviseren dat ik altijd goedkoper uit ben dan een turbo blok inbouwen....

Zijn er misschien nog suggesties waar ik hem zou kunnen reviseren???

Greetz :hmmz

goed info zoeken over revisie bedrijven.

andere motor is vaak goedkoper.

heb je al je carterventilatie nagekeken.

Deze kan ook olieverbruik veroorzaken.

Willem

Wat een revisie kost is moeilijk op voorhand te zeggen, dit is namelijk afhankelijk hoe slecht je motorblok is.

Misschien is het met een setje nieuwe zuigerveren op te lossen, maar voor hetzelfde geld moeten er 4 nieuwe zuigers in en moet je blok geboord en gehoond worden.

Dus eerst naar een garage en een goede diagnose laten stellen.

Terug
Naar boven