• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

revisie cali turbo remmen voor op de corsa A

pastry

Post vaak
Halloi,

ik heb een set turbo klauwen op getikt. Omdat ze 2de hands waren heb ik meteen een revisie setje aangeschaft.

Deze set bestond uit 2x2 rubbertjes. De zuiger hebben er uit kunnen krijgen, dus ff schoon gemaakt..

maar dan nu? Ik vernam van Calibrainpower dat er een soort vet tussen moest. Weet iemand het het dan verder werkt gewoon domweg in elkaar drukken of komt er meer bij kijken.

Verder wil de remmen monteren met mariva 1.8 schijven, volgens mij heb ik daar alleen centreer ringen voor nodig??

gr pastry

je hebt idd centreer ringen nodig, op het ott forum staan ergen de maten van die ringen zodat je ze kan laten draaien ;)

gr. barry

ja met remmenvet is dat volgensmij zit in een blauwe tube..kan je bij de betere automaterialenzaak gewoon krijgen :)

Als ik me niet vergis heb ik gewoon de zuiger ingesmeerd en terug geduwd :)

vandaag bij het opelcentrum te oosterhout hebben ze de zuiger met wd40 ingesmeerd en hem er weer in geduwd..

In WD40 zitten dacht ik bestanddelen van aardolie, daardoor kunnen de rubberen ringen die om de remzuiger zitten opzwellen en zo kan de zuiger vast komen te zitten.

Met koperpasta heb je dit ook, het beste is idd om het remmenvet van ATe in de lichtblauwe tube te nemen.

Terug
Naar boven