• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Revisievraagje (Nieuwe vraag)

KadettGSI

Post weinig
Ik ben bezig met een revisie van mijn C20XE,

nu kwam ik het volgende tegen, zie linksboven op de foto:

Foto-QDJRZXAW.jpg

Het lijkt precies of hier iets afgebroken is, omdat de randen nogal scherp zijn, of is dit gat normaal?

Het is aan de vliegwielzijde...

Ik heb nieuwe hoge compressie zuigers gekocht, normaal gebruik ik de pijl op de zuiger om ze juist te monteren,

maar hier staan alleen de nummers van de zuigers op, iemand een idee of ze toevallig omgedraaid gestoken kunnen worden? Of hoe ze gemonteerd moeten worden?

origineel gepost door GSI Racer

inlaatkant heeft toch de grootste kleppen?

Klopt inlaat zijn groter :thumbup

Pijl richting distributie

Ow :hmmz. Dan moet er toch verschil zitten in de klepuitsparingen hoor. Was bij mij Omega turbo zuigers ook, en origineel ook, en bij Wiseco's ook.

Kijk de dichtsbijzijnde klepuitsparingen zijn groter als de achterste.

P2010095.jpg

oe, dat is wel een hendige hightec die:jerry

ik zou de firma waar je ze hebt gekocht eens ff mailen hierover.

met zo'n dingen moet je niet gaan gokken!

En met de schuifmaat gemeten is de diameter voor de klep uitsparingen ook identiek? En vanaf de rand tot aan dat puntje tussen de klep uitsparingen?

Heb net de afstand van de rand tot de middenrug gemeten, er zit een 1,5@2mm verschil op, en aan deze grootste kant(bovenkant foto) steekt het puntje tussen de uitsparingen 5@6mm verder uit

maak nou ff een belletje met de verkoper.

dan weet je het zeker:thumbup

je wilt niet dat straks je kleppen op de zuiger liggen te rammelen...

het is fijn dat ze je hier helpen, maar je moet er wel 100% zeker van zijn;)

origineel gepost door KadettGSI

De grootste uitsparingen is voor de inlaatzijde, dus vermoed dat dan de onderkant inlaat zal zijn

Ik ook, maar zoals gezegd goed plan om het even na te gaan bij de verkoper...:thumbup

Terug
Naar boven