• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

RH ZW velgen gevonden NU met foto's Pag2.

Weet ik wel dat de cijfers voor de breedtemaat staan , maar dat van de J en de H velgenbed had ik nog nooit van hoord.

Trouwens een J vorm zie ik niet echt in mijn velgenbed ;)

Het heeft ook niet echt een J-vorm.

J komt wel het meest voor, voornamelijk op sportwagens en klassiekers kom je andere vormen tegen.

Het heeft ook niet echt een J-vorm.

J komt wel het meest voor, voornamelijk op sportwagens en klassiekers kom je andere vormen tegen.

Velgprofielen-300x300.jpg

Een klein voorbeeldje.

Maar een echt overzicht zal er niet zijn, ligt ook aan de hoogte van je auto, gebruikte banden etc etc.

Eigenlijk moet je dus zelf een beetje passen en meten.

Velgprofielen-300x300.jpg

Een klein voorbeeldje.

Maar een echt overzicht zal er niet zijn, ligt ook aan de hoogte van je auto, gebruikte banden etc etc.

Eigenlijk moet je dus zelf een beetje passen en meten.

Ik rijd met m'n coupé ook op zw3. Het is 17", voor 9j met band van 215, en achter 10 j met een bandje van 245

RH heeft perfect passende spacers geproduceerd, maar die zijn 15 mm dik! Dat vind ik te breed uit m'n wielkasten komen, dus ik heb de velg zonder spacer op de wielnaaf zitten. Gaat perfect! king:

Zal straks wat foto's opzoeken.

Mvg matty

Ik rijd met m'n coupé ook op zw3. Het is 17", voor 9j met band van 215, en achter 10 j met een bandje van 245

RH heeft perfect passende spacers geproduceerd, maar die zijn 15 mm dik! Dat vind ik te breed uit m'n wielkasten komen, dus ik heb de velg zonder spacer op de wielnaaf zitten. Gaat perfect! king:

Mvg matty

@opeltje16Vsport wrote:Ik rijd met m'n coupé ook op zw3. Het is 17", voor 9j met band van 215, en achter 10 j met een bandje van 245

Mvg matty

Komen ze dan niet tegen je veer poten aan?

@opeltje16Vsport wrote:Ik rijd met m'n coupé ook op zw3. Het is 17", voor 9j met band van 215, en achter 10 j met een bandje van 245

Mvg matty

Komen ze dan niet tegen je veer poten aan?

hier wat plaatjes bij de praatjes...

IMG_6218.jpg

IMG_6237.jpg

IMG_6282.jpg

IMG_6369.jpg

Ik heb ongeveer 4 a 5 mm speling bij de veerpoten van mijn verlagingsset. dat is dus genoeg.

Ik heb de velgen wel met schuifbouten vastgezet, die hebben een los ringetje dat taps loopt om het verschil in de steekmaat op te vangen.

Op deze foto's had ik de randen nog niet gepolijst, nu wel inmiddels, was een even werk, maar het resultaat is :wub :wors

mvg matty

Terug
Naar boven