• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rijbewijs ingevorderd.

Als er GEEN borden staan en het is een:

Snelweg, dan is het 120km/u

Autoweg, dan is het 100km/u

buitenweg, dan is het 80km/u.

pas als het aangegeven word is die snelheid van toepassing.

Willem

Ik vind het wel een beetje dom om daar hard te rijden...

Als de borden aanstaan is er altijd controle, dus dan te hard rijden is erom vragen,

Rij al jaren de grens over daar en pas 1 keer voor controle aan de kant gezet. (toen zat blackbull bij me in de auto haha, hoeze hebben politie geen vooroordelen).

Die motorrijder staat altijd op dezelfde plek en dan rem ik ook ff af vanaf 200 naar 100 of 70 want bij zon controle is het algemeen bekend dat het dan zero tolerance beleid is....

Ik kan me de frustraties van bbg-gendt wel voorstellen.

Je gaat al extra ff op en neer naar Duitsland om de auto te testen, met de wetenschap dat daar geen snelheidsbeperking is.

Je komt dan terug en ziet te laat dat je 70 mag ipv 100/120.

Als er dan ineens zon motormuis opduikt, is het best zuur.

Natuurlijk wel je eigen schuld, maar ik denk dat iedereen hier (wel eens) te hard rijd.

En als je dan geflitst word, of word aangehouden is het toch klote.

Hoe vaak is er iemand geflitst of gelaserd als de blauwe mannen zich hebben verstopt achter een boom, struik, gebouwtje???

Dan vind ik het ook gewoon matennaaierij.

Aan de andere kant, als ze zich opvallend opstellen krijg je weer gevaarlijke situaties, omdat men ineens op de rem stampt.

Ik ben trouwens wel eens benieuwd wat die agent gedaan zou hebben als je ineens remt???

Want dan kun je toch ook weer een bon krijgen voor onnodig remmen???

Tja.. Je dient je idd gewoon aan de snelheid te houden.

Als de borden die snelheid aangeven, houdt je die aan.

En het verhaal van ik kom net vanuit duitsland laag aangevlogen is gewoon een ridicuul argument. Dat zal de OVJ dus ook gelijk van tafel vegen.

O.K. ik vind ook dat je als vanuit duitsland in NL aankomt met 100 km/h lijkt alsof je 30 gaat en zo kan uitstappen.

En tegenwoordig zijn ze strenger geworden. Zeker bij wegwerkzaamheden.

EMG cursusen tegenwoordig, en terecht, zwaar straffen die hap.

Zeg niet dat ik een heilige ben, maar zeker bij wegwerkzaamheden houd ik me aan de snelheid. Die mensen zijn daar voor ons bezig uiteindeiljk.

Bedoel iedereen wil toch een veilige werkomgeving, gun het deze mensen dan ook.

En met arugmenten als " in de nacht werken ze niet. en de weg is leeg etc.." Erg voorbarig om daar vanuit te gaan. Zie ze maar al te vaak 's nachts bezig, zelfs op B-wegen. Je zal maar net een voor fl*kker rijden met je 51+ te hard. Geloof me, je wordt aan de hoogste boom opgeknoopt.

Tuurlijk Ron, ik betaal dadelijk gewoon de rekening. En ja leer ervan, vind ik een beetje irrelevant, ik zal het toch nooit eens zijn met het beleid op de Nederlandse wegen door de KLPD, maar zal me er aan moeten houden. Je kan ze nog beter de voeten aflikken als je aangehouden wordt, want een grote mond, krijg je nog meer boetes, en schiet dus niet op.

Ben er inmiddels wel achter dat alles in het systeem is uitgedacht tot op de puntjes, ze pakken je op bijna alles, en uiteindelijk draait het gewoon om de centen, en geen ruk te maken met verkeersveiligheid, in alle gevallen die ze pakken, voegt slechts 35% toe aan de verkeersveiligheid.

origineel gepost door bbg_gendt

en uiteindelijk draait het gewoon om de centen, en geen ruk te maken met verkeersveiligheid, in alle gevallen die ze pakken, voegt slechts 35% toe aan de verkeersveiligheid.

Om centen draait het niet, de politie kost de staat (en dus ons) meer dan dat er aan bonnen binnenkomt. Dus dat verhaal over de staatskas spekken is ook onzin...

origineel gepost door MonzaRon

Wat jou probeem is, en soms ook wel eens de mijne,

als ik vanaf Duitsland kom,[woon aan de grens] heb ik ook wel eens de nijging

om lekker in het ritme te blijven en verder te trappen in Nederland :thumbdown

Hoop verder dat het voor jou niet al te negatief uitpakt,

en dat jij je rijbewijs terug krijgt, dan maar met

een forse boete.........

Het belangrijkste is dat je zulke ritjes uit je hoofd laat, het was een ritje om 'des keizers baard',

maar die je uiteindelijk behoorlijk gaat voelen in je potomomee :cry

Terwijl je nieuwe banden je banden zullen blijven,...tot ze glad zijn :D

Jah idd, noujah ruim voor de grens rustig doen volgende keer dan maar.

origineel gepost door kadeddilac

en uiteindelijk draait het gewoon om de centen, en geen ruk te maken met verkeersveiligheid, in alle gevallen die ze pakken, voegt slechts 35% toe aan de verkeersveiligheid.

Om centen draait het niet, de politie kost de staat (en dus ons) meer dan dat er aan bonnen binnenkomt. Dus dat verhaal over de staatskas spekken is ook onzin...

Hier zet ik toch echt mijn vraagtekens bij...

( Gezien dit zelfs 2002 is, en de potentiele stijging in de grafiek.... )

Dan zou de politie meer dan 500 Miljoen per jaar moeten kosten....

51 te hard = roze papiertje kwijt.

Nou bedankt :hmmz , kan weer 10 dagen wachten op uitspraak!

:mad:

weer? bedoel je dat het al een keer eerder ingevorderd was?

Hoeveel punten heb je al op je rijbewijs?

In dat soort gevallen zullen ze sneller invorderen bij de volgende overtreding.

Dan zou de politie meer dan 500 Miljoen per jaar moeten kosten....

Dat doen ze zeker, veel meer zelfs. In 2008 heeft de politie al voor meer dan 150.000.000 euro aan externe medewerkers ingehuurd, vooral aan ict medewerkers. Tel daarbij alle andere medewerkers op (met of zonder uniform), de panden, de voertuigen, enz. De 500.000.000 word ruimschoots overschreden;)

bron:

www.google.nl

Ik heb zo ook wel eens filmpjes van die gast gezien alleen ik vraag me af...... Kan hij geen lekkende band oplopen? mij word altijd gezegt als je bijv over de witte streep rijdt als je aan de linkse kant bijv rijdt.. dat er rotzooi kan ligge hij vlamt er gewoon hard overheen:wtf

witte streep gassen doen ze allemaal.

kennis van me heeft ook een busa, gewoon bij traject controle erin en eruit over de witte middenstreep, daar zit geen meting :) 260 ring rotterdam noord :P

Ik ben nog gewend daar te rijden van jaren terug toen je echt moest stoppen.. Sinds dat er niet meer is, is de snelheid waarmee je de grens mag passeren van stoppen steeds iets verder omhoog gegaan naar 100 geloof ik.

Ik rij er iig sochtends savonds of smiddags altijd nog met een twijfelende 80 over.

Maar aanhouden doen ze toch wel.. Staat altijd iemand op de uitkijk daar!

Ik reed vorige 2 jaar heel vaak naar hongarije heen en terug voor werk en had toen net een wegenbelastingvrije 500SEC ala drugsdealer gekocht en werd bij elke grensovergang behalve hongarije/oostenrijk aangehouden.

Maar de politie in Oostenrijk en Duitsland gaan tenminste wel correct met je om. En als ze het verhaal snappen van oldtimer/weinig kosten blablabla dan zijn ze ook vol respekt verder over de auto. Na de hond over aan gesnuffeld te laten hebben natuurlijk...

Maar in nederland krijg je alleen maar jaloers gezeik van die agenten. Vooral vrouwelijke agenten kunnen werkelijk zoo onbeschoft en hatelijk zijn! En zeg 1 woord terug en je bent erbij...

Terug
Naar boven