• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rijden zonder apk

origineel gepost door louwe 16 klepper

john smitt

en van een geschorste auto mag t kenteken niet leezbaar zijn vanaf de openbare weg

anders kun je alsnog een boete krijgen;)

collega van me heeft dat gehad

had al jaren een geschorste manta in z,n garage staan

tijdens het opruimen van die garage

die manta even op z,n eigen oprit gezet

toch gespot en een boete in de deur

dus wees gewaarschuwd;)

Nog eenvoudiger: je schroeft in zo'n situatie de platen er even af, dan maak je het eventuele fotografen iets moeilijker..

origineel gepost door Silver

met 1 telefoontje naar je verzekeringsagent is je auto verzekerd vanaf het tijdstip dat je belt.

dus als je je auto op gaat halen ff van te voren bellen.

rijden zonder APK is geen probleem, er zijn zoveel mensen die een paar weken te laat zijn met keuren.

het is wel strafbaar.

verzekerings agenten voeren het niet ala minuut door, daarom val je dan onder de tijdelijke dekking.

ik heb wel vaker in auto`s gereden met alleen tijdelijke dekking :jerry, want ja dat kost niks :D

origineel gepost door 2000

De regel dat de auto nog één dag verzekerd is na aankoop heb ik nog nooit gehoord, en lijkt me tevens zeer sterk. Maar goed, zonder apk rijden betekend ook dat de auto niet verzekerd is. Gaat altijd goed, totdat je ergens op klapt

volgens mij niet verzekerd (kan er dus als nog een boete voor krijgen, maar wel gedekt mits niet door de nieuwe eigenaar verzekerd,

volgens mij zelfs 10 dagen na verkoop, maar niet raar staan te kijken als de maatschapij van de verkopende partij het schade bedrage dan verhaalt op de kopende partij,

was een ingewikkeld verhaal , moet eigenlijk de studie boeken ff in om iets met zekerheid te zeggen :S

origineel gepost door Silver

is dat echt zo?

zonder APK rijden en dan dekt je verzekering niets meer.

volgens mij pas na 1 maand,(bij unigarant) maar als de oorzaak aan het ongeluk een apk afkeur is zoals defecte remmen, kan het nog wel eens anders wezen.

Als de auto meer dan een jaar niet gekeurd is dus de apk is meer dan een jaar verlopen en je word staande gehouden word je auto inbeslag genomen kun je hem halen met ambulance maakt niet uit in welke staat hij verkeerd. Verzekerring wil wel moeilijk doen bij ongeval mits je vermeld hebt dat de apk velopen is accepteren ze je dan dan dekken ze de schade wel.

Als ik een auto koop zonder apk rij ik er ook mee meld het netjes aan de verzekering geen probleem met de mededeling dat ik wel even moet zorgen dat hij binnen 14 dagen gekeurd moet zijn of geschorst moet zijn en de verzekering regel ik altijd voor dat ik de auto rijdend meeneem als ik zeker weet dat ik hem koop vraag ik de gegevens voor die tijd weet ik het niet zeker bel ik op de dag van aanschaf.

Ik persoonlijk heb daar dus nog nooit problemen mee gehad

tja verzekeren is idd 1 telefoontje en je hebt iig voorlopige dekking

apk das weer wat anders

ben wel eens aan gehouden met auto van kennis was ik apk aan klaar maken 3 maand over tyd

maar agent was redelijk zag dat ik div onderdelen vervangen had en liet het er bij een waarschuwing

andere keer auto gekocht zonder apk

net jes verzekerd

aan gehouden op terug weg zaterdag

zeg: heb hem net gekocht wordt maandag gekeurd

zegt die agent weet ik half uur geleden op naam gezet maar geen apk is geen apk pats boete

ligt er ook aan wie je treft

Ja idd die heb je ook.

Maar heb het van een agent die mij vertelde dat hij inbeslag word genomen je mag in ieder geval niet meer verder rijden. Kamerraad werd toen een keer aangehouden en daar was de apk meer dan een jaar verlopen gelukkig mochten we verder waren 2 min verwijderd van huis vandaar dat ik dat weer weet hij kreeg trouwens een waarschuwing papiertje binnen een week laten zien.

stel je wilt de auto kopen

dan bel je je verzekering op om hem te verzekeren

tevens bel je een garage bedrijf op bij jou in de buurt voor een apk afspraak

als je maar een afspraak heb staan dan doen ze je al niets meer

heb je de auto thuis bel je de afspraak weer af

heb ik ook zo vaak gedaan ,ook aangehouden

maar omdat er een apk afspraak staat is het goed

hoi hoi

ff een vraagje

ik heb mn rekord net gekocht maar helaas is de koppeling aan gort en kan dus niet naar de apk voordat ik mn koppeling vervangen heb .... gaan ze er over mauwen of pas na een paar weken???

Bron: NOS Headlines.

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau heeft dit jaar 410.000 automobilisten beboet, omdat hun auto niet tijdig APK was gekeurd. Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van 2009.

Ieder jaar moeten tussen de zes en zeven miljoen mensen hun auto laten keuren. De RDW registreert de APK.

Zes weken voor de datum waarop de auto gekeurd moet zijn, krijgt de eigenaar een herinneringsbrief. Als de auto na acht weken nog niet is gekeurd, wordt dit doorgegeven aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).

Het CJIB en het Openbaar Ministerie hebben nog geen verklaring voor de forse stijging van het aantal boetes.

Verzekering

Volgens het Verbond van Verzekeraars vervalt de dekking niet automatisch bij een verlopen APK. Een verzekeraar kan wel ernstige nalatigheid claimen als iemand bij een ongeluk betrokken raakt, en de remmen van zijn auto werkten bijvoorbeeld niet goed.

lang verhaal kort:

Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

Sjupke`

[rquote=1826243&tid=113374&author=Small Sexy]Bron: NOS Headlines.

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau heeft dit jaar 410.000 automobilisten beboet, omdat hun auto niet tijdig APK was gekeurd. Dat is een stijging van 20 procent ten opzichte van 2009.

Ieder jaar moeten tussen de zes en zeven miljoen mensen hun auto laten keuren. De RDW registreert de APK.

Zes weken voor de datum waarop de auto gekeurd moet zijn, krijgt de eigenaar een herinneringsbrief. Als de auto na acht weken nog niet is gekeurd, wordt dit doorgegeven aan het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).

Het CJIB en het Openbaar Ministerie hebben nog geen verklaring voor de forse stijging van het aantal boetes.

Verzekering

Volgens het Verbond van Verzekeraars vervalt de dekking niet automatisch bij een verlopen APK. Een verzekeraar kan wel ernstige nalatigheid claimen als iemand bij een ongeluk betrokken raakt, en de remmen van zijn auto werkten bijvoorbeeld niet goed.

lang verhaal kort:

Auto mag over de keuring heen zijn, maar dan mag het voertuig niet rijden op de openbare weg. Na 8 weken pas volgt een boete. In dit geval geldt dat de verzekering niets hoeft te vergoeden als de techische staat hiertoe aanleiding geeft.

Sjupke`

[/rquote]

Dat is nog al een aantal mensen zeg die het er bij laat zitten om de auto te laten keuren. En dat een voertuig waar de APK van verlopen is niet mag rijden op de openbare weg klinkt logisch. Maar als je dealer zegt leuk en aardig dat je belt, maar ik kan pas over 14 dagen weer iets inplannen want voor de rest zit ik vol en je zit over de APK keuring heen, hoe moet je er dan komen vraag ik me dan af.

Of is het daarom pas dat je na 8 weken een boete krijgt van het CJIB??

Maar als het goed is krijg je ongeveer 6 weken voordat de keuring is verlopen bericht van de RDW dat je auto naar de keuring moet. Dus je heb tijd zat om een garage te vinden die je auto kan en wil keuren.

On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden

inderdaad.

Enige wat gereden mag worden als je geen apk hebt is naar het APK-station.

en bekeuringen betreft auto's die niet geschorst staan zonder APK, deze worden niet meer selectief maar volledig automatisch gestuurd.

Willem

[rquote=1828810&tid=113374&author=TheGeneral]Maar als het goed is krijg je ongeveer 6 weken voordat de keuring is verlopen bericht van de RDW dat je auto naar de keuring moet. Dus je heb tijd zat om een garage te vinden die je auto kan en wil keuren.

On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden [/rquote]

van de rdw? nog nooit gehad

wel van opel dealers,waarbij ik me afvraag hoe men bij mijn gegevens komt

das handig maar ik zie me daar al aankomen bij de dealert met mun admiral waar ze 0 verstand van hebben

no way:)

Van de RDW krijg je als het goed is bericht tenminste ik heb tot nu toe bij mijn auto's alle keren bericht gehad.

mmm

mn auto staat voor de deur met defecte koppeling .. dus kan moeilijk rijden ... en ben er wel mee bezig ....gaan ze evengoed moeilijk doen? .. de auto staat net aan 2 weken op mn naam en zodra de nieuwe koppeling inzit ga ik gelijk voor de keuring!

misschien belastingvrij geen bericht?

kan me niet heugen ooit zon bericht gehad te hebben maar da kan ook te maken hebben dat ik 9 van de 10 keer een wagen koop zonder apk en meteen schors, en dan apk klaar maak, of dat ik meestal 2 maanden voor de apk datum al naar de keuring rij, of dat ik de wagen al vrij snel weer heb verkocht ;)

[rquote=1828810&tid=113374&author=TheGeneral]

On topic: Officieel mag het niet je auto mag dan nog alleen maar de keurings instantie gereden worden [/rquote]

Dat wilde ik even weten, auto is nu geschorst en zodra hij gekeurd wordt kan ik er dus gewoon mee rijden naar de garage (wel klein stukje om :angel)

Terug
Naar boven