• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ritje naar Weener, Eindingd in een Drama die ANWB heet!!

@Opaul wrote:@iquick wrote:Belde hun een keer op omdat mijn dynamo ooit stuk was, zal je nog wel herinneren denk ik. Moest 200 euro betalen in een jaar voor pech hulp, waarom weet ik niet.

Als de inschrijving van een nieuw lid gebeurt op het moment van pech, wordt er altijd een Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats Service met Vervangende Auto Service uitgeschreven. Naast de pakketprijs betaalt u verhoogd inschrijfgeld.

Stukje komt van de ANWB website en het lijkt me logisch dat je extra betaald. Anders zou niemand meer lid blijven.

Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met de ANWB. Nooit langer dan een uur hoeven wachten, maar dat was altijd in Nederland. Ik hoor wel meer slechte verhalen over de ANWB bij pech in het buitenland...

-offtopic Ja dat ook maar als je hoort dat je elk jaar 200 euro moet betalen dan valt het haar van m'n hoofd :afro

Flink balen als het zo loopt met de ANWB.

Helaas gaat het niet altijd goed, maar je moet zeker wel een goed onderbouwde klacht bij de ANWB indienen!

Heb dat zelf ook gedaan na een pechgeval in zuid Frankrijk, en resultaat was een dubbele spijtbetuiging ( telefonisch + een brief ) over de gang van zaken + een schadevergoeding ( werkelijk gemaakte kosten + genoegdoening. )

De ANWB gaf daarbij toe dat ze onzorgvuldig waren geweest in de begeleiding, en dat ze ook geen zaken meer deden met de garage in Frankrijk waar ik "geholpen" was.

Nog een tip: Veel kosten ( bv. telefoonkosten ) kun je ook declareren bij je reisverzekering. ( tenminste als je een doorlopende reisverzekering hebt )

Heb zelf nog geen problemen gehad met de anwb. alleen heb ik een hekel aan wachten en loop ik tegen problemen aan dat zelfs al ben je monteur er eerst nog een anwb man moet komen om de zaak te bekijken waarvan 9 van de 10 aan mijn verhaal genoeg hadden om te handelen.

Alleen de anwb in het buitenland :puke die lui luisteren niet en doen maar wat.

Vorig jaar in luxemburg dynamo kapot. anwb gebeld en er kwam een monteur. Auto gestart met een start hulp en deze man presteerde het om met de starthulp op de accu te gaan meten en mij te vertellen dat de dynamo niet kapot was. :hmmz Volgens mij was deze hartstikke lazerus.

De Man van de ADAC luisterde wel Gelukkig, en geloofde mij direct.

Dit werd door de auto nog eens ingefluisterd, toen ze muurvast stond toen ie vooruit wilde rijden (nadat ik gezegd had dat ie m wel op de Sleepwagen kon rijden op eigen kracht), eerst een stukje achteruit, en dan vooruit de sleepwagen op was toen de oplossing..

Willem

@CJX wrote:Nog een tip: Veel kosten ( bv. telefoonkosten ) kun je ook declareren bij je reisverzekering. ( tenminste als je een doorlopende reisverzekering hebt )

Ja en dat geldt dus alleen als je minimaal 1 overnachting in het buitenland hebt en dat ook daadwerkelijk kan aantonen (hotel rekening of zoiets).

Voor dagtripjes geldt je doorlopende reisverzekering weer niet!

En daarnaast is het meestal niet de ANWB die fout zit in het buitenland, maar meer de zusterorganisatie die ze inschakelen. :cry

Alhoewel ADAC en Öamtc wel redelijk goed zijn.

Dat is klote Wim,

En wat de ANWB Heeft gedaan is niet normaal meer,je betaalt er immers dik voor.

Maar met jou ervaring ben ik er heilig van overtuigd dat het goedkomt.

Ayhan

Dat wordt weer sleutelen s avonds Willem.

Klote voor je maar met jou technische knobbel komt dat weer helemaal goed.

Succes Willem.

Dirkjan

Terug
Naar boven