• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Robertzone's corsa A-tje

heb je geen last van storingen op je versterker??? als ik je line kabels bekijk lijken het wel van die goedkope home audio kabels.

Een Tip: Gebruik de meegeleverde afschemhoesjes of krimkous om de krimpstekkers (zoals bij de condensator). Zoals je het nu hebt vraag je om problemen (sluiting).

Verder nette Corsa :jerry

@ steven_stepje

de achterbank werd niet meer gebruikt wegens 3-puntsgordels en ik had er nog één liggen.. dus dacht wellicht de kofferbak als klankkast te gebruiken.. En het werkt :P

De linekabels heb ik zelf gemaakt, lijkt goedkoper dan het is door de stekkers :P. Heb geen last van storingen.

De verdere plannen zijn om de versterker + condensators af te dekken, zodat er geen sluitingen kunnen komen :)

dat ziet er wel leuk uit zo je achterbank kan nog net iemand zitten,tussen de woofers in:thumbup

vraagje ik zag dat jij ook zon toxic condensator hebt,ik heb zon een gekregen,maar hoe lsuit je zon ding aan want bij mij zit er geen remote aan sluiting op,of gaat hij vanzelf uit,wil je er anders ff een foto van maken zoals die van jou is aan gesloten,alvast bedankt...

gr bertje:cool:

Bij mij heeft de toxic-condensator een stukje electronica dat bij een 'lage accuspanning' inschakelt.

Zodra ik de radio uit heb gezet blijft hij nog (1minuut ofzo?) aanstaan en schakelt hij vanzelf uit :).

Heb ook wel es een bijna lege accu gehad, en brande hij constant ;)

maar heb jij er ook een voltmeter op zitten dan??

want die bij mij doet het niet maar hij houd wel stroom vast heb ik ff doorgemeten met de multimeter;)

blijf het een raar ding vinden,heb in de vectra 2 met gewoon remote aansluiting vind ik toch gemakelijker...

gr bertje:cool:

Weer tijd voor een update

Helaas was het weer tijd voor de apk.. Altijd een moeilijk punt. Daarom vanmorgen even de corsa omhoog gelepeld :

535936854_6_8ok5.jpeg

Helaas was er nergens een krik die eronder paste :hmmz

Nu vanmiddag wegbrengen, en hopen dat er morgen niet te veel aan is :angel

en de uitslag is bekend..

Eerst de simpele dingen :

-Orginele achterlichte monteren, de witte hadden geen reflectoren ofzo?

- 2 ruitewisserbladen voor

-Wiellager linksvoor (en wielnaaf doe ik ook meteen)

Dan het vervelende :swear

-Katalysator is leeg, dus te hoge co.. (vorige keuringen wel overleefd.. nu niet meer :S)

-Radiateur lek, geen afkeurpunt maar wel veel kvs bijvullen :P

Nu eens in beraad of het nog intresant word, of dat hij de grote tombella in gaat :hmmz

kwou net zeggen daarvoor doe je hem toch niet weg.

Desnoods koop je een complete voorpoot op de sloop die je er binnen een half uur weer onder hebt.

Kat zal grootste probleem zijn maar zal toch ook wel te doen zijn.

Maand geleden ben ik 2 weken lang bezig geweest om me corsa van 92 weer door de apk te krijgen.

Was afgekeurd op een remslangetje L.V en de naden rond de veerschotels waren aan beide kanten bijna rondom verrot.

Meteen de wielkasten kaal gemaakt en opnieuw in menie en tectiel gezet + nog 5 andere gaten dichtlassen die tevoorschijn kwamen.

In ieder geval succes ermee:thumbup

ff 2 reflectoren (met E-Keur!!) erop plakken (op je achterklep ofzo) en dat heb je dan al weer opgelost..

De rest is toch ook wel te doen..

En al meteen beter nieuws, Had vanmiddag even tijd dus langs de sloop.

Resultaat :

Bijna nieuwe radiateur;

Complete remschijf met de naaf en lager er nog in;

Katalysator met aan beide kanten een 1,5meter uitlaat pijp :D

en maar 80euro armer.

Zit alleen nog in twijfel over hetgeen, dat er geen reflectoren in de achterlichten zit. Kan iemand mij uitleggen wat dit 'precies' inhoud? Aangezien de kant van de achteruitrij verlichtingomgekeerd zit bij mijn witte achterlichten, en ik geen zin heb om dit te veranderen..

even -offtopic wat voor bouwjaar is ie?

als hij van voor '94 is hoeft de 4gas meting toch niet?en maakt een te hoge co niks uit.

:hmmz

is bouwjaar eind 92.

Dan hoeft de 4gasmeting niet, maar wel een stationaire meting. Dat omdat het een U9 is volgens mij.

In ieder geval mag de co maximaal 0,5 zijn, en is het in mijn geval 0,53 :swear

bij je achterlichten gaat het erover dat er dus geen reflectoren inzitten maar als je de witte lichten laat zitten en je plakt 2 rode reflectoren op je bumper of klep is dit wel goed, het gaat erom dat er op de achterzijde van de auto 2 rode reflecoren zitten en of die nou in de achterlichten zitten of niet dat maakt niet uit

0,53 co is volgens mij goed want ik dacht dat ze alleen naaar het 1e getal achter de komma hoefden te kijken maar dat weten sommige op het forum wel zeker of dat zo is.

ondertussen gekeurd :cool:

orginele achterlichten gestoken, katalysator erbij gekocht en de kleine dingetjes gedaan. en kwam er weer door :).

Nu binnenkort even de radiator uitwisselen met de nieuwe die ik inmiddels heb gehaald ;)

en nog een moment foto'tje:

548680078_6_KQ7d.jpeg

Samen met een maatje die langzaamaan ook overgehaald is om naar een Opel uit te kijken :wors

Je auto is echt opgeknapt ten opzichte van de eerste foto's met de rode accenten:P

Ik hoop dat ik zo vrij mag zijn dat te zeggen.

Maargoed heb je de stootstrippen er nog steeds opzitten. die zou ik er wel aftrekken.

En hoe ziet de achterkant er nu uit? :kewlpics

Blijft vet die neus: flink verlaagd en dikke wielen eronder:thumbup

Ben het ook 100% met je eens.. verstand komt met de jaren denk ik ;) Ben nu veel blijer met alles wit ipv dat rare rood..

Ik ben voor de stootstrippen nog steeds opzoek naar een manier om ze makkelijk en zonder blijvende schade te verwijderen.. (ben een beetje huiverig ervan op de één of andere manier :angel)

Volgende foto's komen na de inbouw van de radioateur.. (denk van de mei vakantie eens kijken om dat te dien king:)

Terug
Naar boven