• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roest bij een Opel Astra uit 2008

Hallo,

Ik ben net nieuw op de forum. Onlangs (begin juni) hebben wij een Opel Astra 1.6 Temptation aangeschaft.

Nou heb ik deze week de ruitenvloeistof bijgevuld en constateerde ik wat roest bij de wielophanging (aansluiting voorwiel op carrosserie). Als ik het zelf moet beoordelen dan zou ik zegen het een een soort ring is wat roest, maar om dat zeker te weten en of het ook kwaad kan wil ik graag jullie advies.

Is dit oxidatie van een onschuldige ring of is de carrosserie hier al aangetast?

Alvast bedankt.

@joop1970 wrote:Het is kwalijk, dat zeker maar om nou te zeggen wat een drama, foute materiaalkeuze geweest van het toplager. Zolang dat ding niet spontaan op z'n dorpels begint te rotten vind in het niet erg.

ja, maar je kunt er beter te vroeg bij zijn dan te laat. De auto is nog geen 4 jaar oud.

@joop1970 wrote:Het is kwalijk, dat zeker maar om nou te zeggen wat een drama, foute materiaalkeuze geweest van het toplager. Zolang dat ding niet spontaan op z'n dorpels begint te rotten vind in het niet erg.

Mee eens :thumb

Het is kwalijk, dat zeker maar om nou te zeggen wat een drama, foute materiaalkeuze geweest van het toplager. Zolang dat ding niet spontaan op z'n dorpels begint te rotten vind in het niet erg.

@Vjenne wrote:@arjontje wrote:Laten Vervangen door de dealer, hoop stennis maken dat het nog niet mag bij een auto uit 2008.

dopjes een enkeltje prullenbak geven.

En de boel vol spuiten met ML.

Dit is de enige veilige oplossing.

Ik heb hier 2 astra's gehad waarbij het wel mee leek te vallen.

Maar na demontage meer als de helft van het materiaal al weg was!! :shock:

Bedankt voor je reactie/advies.

Ik heb nog tot december garantie via de autogarage, dus ik ga hem vragen wat hij hiermee kan doen.

Hoe lang geeft Opel garantie op de carrosserie?

Helaas valt dit niet onder de carrosserie garantie. het is namelijk de veerpoot niet de carrosserie wat roest.

@arjontje wrote:Laten Vervangen door de dealer, hoop stennis maken dat het nog niet mag bij een auto uit 2008.

Bedankt voor je reactie/advies.

Ik heb nog tot december garantie via de autogarage, dus ik ga hem vragen wat hij hiermee kan doen.

Hoe lang geeft Opel garantie op de carrosserie?

Laten Vervangen door de dealer, hoop stennis maken dat het nog niet mag bij een auto uit 2008.

Persoonlijk vind ik het ook een schande van Opel sommige doen het met 2 jaar.

In de link word het beschreven hoe je het het beste kunt aan pakken.

Beste kun je eens die 2 zwarte doppen verwijderen en een kijkje nemen hoe het eruit ziet.

@astraTD wrote:Je bent niet de enige bijna alle H's doen het.

Beste kun je dit topic ff door neuzen :thumb

viewtopic.php?f=5&t=169316&hilit=roest+astra+h

Bedankt voor je reactie, maar mijn Opel Astra is nog geen 4 jaar oud! Dat zou toch niet mogen.....

Trouwens ik heb het alleen aan de linkerkant.

Je bent niet de enige bijna alle H's doen het.

Beste kun je dit topic ff door neuzen :thumb

viewtopic.php?f=5&t=169316&hilit=roest+astra+h

En weer verbaas ik mij hoe snel een Opel roest, nu dus bij de veerpoot bij een auto van 2008.

:sleeping :hmmz :sleeping :hmmz

Topicstarter: success ermee !

Rik :D

Terug
Naar boven