• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roest bij veerpoten Astra H repareren

Heb na wat te hebben gelezen op dit forum dat de Astra H last zou hebben van roest bij de veerpoten.

Dacht zal dit eens nakijken en ja hoor na het verwijderen van de plastic kapjes zag ik ook dat mijn Astra daar flink verroest is. :swear

Wat is de beste manier om dit op te lossen ?

Roest wegschuren en dan spuiten met hammerite dacht ik zelf en dan geen kapjes erop.

Of zijn er hier mensen die een beter plan hebben ?

Alvast bedankt voor de reactie's.

Danny

Ik had je het nummer wel willen geven maar ik heb de auto niet meer.

Kheb er teveel gedoe mee gehad en rij nu wat anders.

Als ik em nog gehad had had ik nu gelijk gekeken naar het nummer

@opel-mark wrote::D de enige mensen die met de aluminium doppen ronderijden zijn leden van de ATC :jerry er gaan nogal wat uren inzitten om ze te maken (allemaal handwerk).

Het is jammer dat opel er geen terugroep actie van gemaakt heeft.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben blij dat ik ook op ATC zit alleen jammer dat ik er nu achterkom :jerry

Nee serieus zijn er ook alternatieve dopjes te koop op ebay of dopjes bij de dealer. Ik ga even op zoektocht en vandaag begin ik met een schoonmaak actie even goed schuren enz. Het lijkt mij vreemd dat deze niet onder caressorie garantie valt. Ik wil toch weten waarom gezien de hele veerpoot vastzit aan de caressorie :thumbdown

Galaxy Nexus Tapatalk

Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben maar tot nu toe

ben ik telkens goed geholpen. Ik heb zeker niet het idee

dat ze op mij besparen.

Zo beginnen de voorportieren onderaan aan de binnenkant bij de

kitrand wat oppervlakkig roest te vertonen, en de lak bladdert af,

en daar wordt binnenkort ook een datum voor geprikt.

Het valt buiten de Opel carrosserie garantie maar het wordt zonder boe of ba behandeld en gespoten.

Ik geloof dan nooit dat ze de kapjes alleen hebben vastgekit zonder dat eronder iets mee gedaaan

is, na uren gewacht te hebben.

:D de enige mensen die met de aluminium doppen ronderijden zijn leden van de ATC :jerry er gaan nogal wat uren inzitten om ze te maken (allemaal handwerk).

Het is jammer dat opel er geen terugroep actie van gemaakt heeft.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@RISL wrote:Is gewoon een kwestie van de dop er af halen toch?

Zal zaterdag eens kijken bij de H van m'n oom, die is superzuinig op z'n auto, ben benieuwd of het bij hem ook zo erg is.

Ja gewoon met je nagels of schroevendraaier.

@frank de jonge wrote:Onderdeelnummer weet ik niet. Mn garaga heeft ze voor me besteld met de mededeling dat deze na alle problemen zijn ontwikkeld om de roest weg te houden.

Meestal staan ze in de dopjes zelf als GM.... Anders bel ik zo de dealer op alleen, duurt alleen wat langer. Straks weten ze weer van niks.

Galaxy Nexus Tapatalk

Hier nog een na een tip van een medeforummer, Mark twee metalen dopjes graag :jerry

Weet niet hoe slecht die mijne is maar ik ga het nog eens schoonmaken en de tips hier volgen. M'n vader kreeg gewoon shock, auto van 5 jaar en nu al roest was zijn reactie :thumbdown

Onderdeelnummer weet ik niet. Mn garaga heeft ze voor me besteld met de mededeling dat deze na alle problemen zijn ontwikkeld om de roest weg te houden.

Hier ook een astra uit 2005 met dit verschijnsel.

Ik heb het onlangs gemeld / laten zien bij de Opel dealer. (onder G2 Garantie)

Na uren wachten kreeg ik te horen dat ze het hadden opgelost.

De plastic kapjes zitten er nu in elk geval muurvast op.

De linker zat iets los en de rechter duidelijk wat losser.

Je kunt wel raden waar de meeste roest zat.

Volgens de Opel garage is alles nu opgelost.

Die nummers zou ik ook grag weten aangezien er bij mij ook al flink wat roest zit helaas :-(.

Zelf die schotels vervangen zie ik ff niet zitten nu dus ga toch maar voor tijdelijke oplossing met het schoonmaken en dan anti roest erop en die rubberen doppen.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Is gewoon een kwestie van de dop er af halen toch?

Zal zaterdag eens kijken bij de H van m'n oom, die is superzuinig op z'n auto, ben benieuwd of het bij hem ook zo erg is.

Heeft er iemand een GMnummer van die rubberen dopjes, dan kan ik deze doorgeven aan de dealer voor bestelling :thumbup

ontvetten, schoonmaken, speciale anti roest erop, dan anti steenslag, flink wat lagen erop, en een klein gaatje midden in de plastic dop boren van ongeveer 2mm.

Ik heb er bij mezelf speciale vliegtuigaluminium doppen inzitten met een o-ring aan de buitenkant en een klein gaatje in het midden, dan is het probleem opgelost

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Graag gedaan, het is een hoop werk, maar als je het niet behandelt kan het gebeurden dat de schokbreker door het ijzer heen omhoog komt tijdens het rijden, een Duister had dat tijdens het rijden op de snelweg, erg gevaarlijk en ik snap ook niet waarom opel hier geen terugroep actie van gemaakt heeft.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Valt dit niet meer bij opel onder de carroserie garantie die is best lang en compleet verzinkt zou je geen roest mogen verwachten????

Niks repareren schotels vervangen!

Ik heb al een aantal gedaan. En elke keer was al meer dan de helft van het materiaal weg geroest. Opel gebruikt niet voor niks 2mm dik metaal voor de schotels.

Na het vervangen die plastic doppen een enkeltje prullen bak geven. En de boel verzuipen in ML of tectyl.

Terug
Naar boven