• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roest bij veerpoten Astra H repareren

@pixels66 wrote:@PaulAstra wrote:de auti hoeft niet uitgelijnd te worden na vervanging van de veerschotels.

Mij is altijd verteld dat uitlijnen dan nodig is, net als toen ik de vering moest vervangen.. de sporing is dan toch gewijzigd door het loshalen?

Het is niet nodig, er zitten geen sleufgaten in de bevestiging van schokdemper aan het fusee, dit kan dus niet van stand veranderen als je het los haalt, de veerschotel kan ook niet van plek veranderen. Dus uitlijnen niet nodig. (ook nog nooit gedaan na het vervangen van een veer of veerschotel bij een Astra-H)

Hou je ons op de hoogte? Ik heb er ook last van bij de H.

Ik heb het voor de vakantie zelf behandeld met tectiel.

Ik weet wel wat de monteur gaat zeggen: dit kan geen kwaad hoor meneer.

Ik ben benieuwd. Bedankt voor de terugkoppeling i.i.g.

Je hebt gelijk hoor. Ik zei alleen wat ik denk dat de monteur zal gaan zeggen. Ze doen er alles aan om er onderuit te komen. Ik heb het zelf meegemaakt. Ik ging het vervolgens zelf behelpen en heb daarna zo'n 7.5k mee gereden (vakantie Turkije).

kan geen kwaad, ahum in Duitsland is het al eens gebeurd dat bij een astra H rijder de pen door de schotel brak tijdens het rijden :swear

ik heb al gelezen dat Opel zich op stelt door te zeggen dat het geen deel van de carroserie is en dus geen garantie.

mijn mening is dat dit een constructiefout is en kostenloos hersteld dient te worden vdoor opel, ze weten van het probleem anders hadden ze ook geen andere doppen gemaakt.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Dus je bent van het probleem af. Leuk om te lezen. Hetgeen de dealer heeft gedaan bij jouw Astra, heb ik zelf gedaan.

Uitgezogen, antiroest erop, dagje later tectiel erop en gaten in de kapjes. Rubberen kapjes komen er nog op.

Even bij mijn GTC uit 2005 gekeken. Bijrijderskant helemaal schoon en de bestuurderskant helemaal verroest :(.

Heb wat zitten schrobben met een schroevendraaier en de boel weggezogen en daarna gespoten met WD40.

Morgen wat antiroest inspuiten. Moet echt alles helemaal schoongeschrobt worden? Ik kom niet overal goed bij.

@pixels66: heb jij de gm nummers voor de rubberen deksels? Dan ga ik ze ook bestellen.

Omdat beelden soms veel meer zeggen als woorden:

Voor de geïnteresseerden:

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Goedeavond,

Even terugkomend op dit probleem. Bij mijn 2008 Zafira B ziet het er ook niet heel best meer uit :shock:. Veel roest, lijkt hetzelfde toplager als bij de Astra

Maar even iets wat ik niet helemaal helder heb... Hoort de zuigerstang, en dus ook de moer niet te draaien zodra er gestuurd word? Als je van bovenaf erin kijkt.

Dacht dat dat bij mijn oude autos (vw) wel zo was.... Anders heb ik dus vastgerotte veerpootlagers... En stuurt de auto op de zuigerstangen, hoor soms wel een geluid bij drempels alsof een veer zich "zet"

Weet iemand dit?

Mvg Michael

Mocht iemand interesse hebben ik heb nog 2 nieuwe lagers liggen voor de Astra H, besteld bij fsrs was de bedoeling om deze ooit te vervangen, maar dit is er door total-loss van de auto nooit meer van gekomen.

Vandaag maar eens bij mijn Astra uit 2007 gekeken. Zowel links als rechts roest. Heb even wat weggehaald en stop roest erop gespoten. In de zomervakantie maar even goed schoonmaken en behandelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Weet iemand inmiddels toevallig de artikelcode van die nieuwe doppen? Heb inmiddels 3 officiële Opel Dealers gevraagd maar die hebben geen idee. Met een artikelnummer moet het zelfs hun wel lukken.

Dit is het juist nummer:

GM# 13287508

Qty 1

53 44 027

GR.7.395

Dat staat er op de sticker van het zakje waar zo'n rubberen dop in zit voor bovenop je veerpoot .

Ik meen me te herinneren dat ze bij de dealer in het systeem goed moesten zoeken aangezien

het niet geheel helder was wat de oude versie en wat de nieuwe is.

Terug
Naar boven