• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roest Corsa D

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Corsa D OPC van 2009 en heb tot mijn verbazing roest geconstateerd onder de motorkap. Hiermee ben ik direct naar de Opel-dealer gegaan om een nieuwe motorkap erop te laten zetten ( viel gelukkig in de garantie )

De roest bevind zich net onder de rand van de motorkap, dus als je een Corsa D hebt kun je dit het beste even controleren.

Dit blijkt trouwens een bekend probleem te zijn bij een Corsa D volgens mijn dealer, alleen veel mensen valt het niet op..

Dit is best wel triest, voor een auto van 3 jaar oud! Is het misschien handig om een foto erbij te plaatsen? Zodat het wat duidelijker is voor sommige mensen ;)

Hieronder foto's van de roest:

roest2222.jpg

roest1.jpg

Het lijkt wel een Corsa B qua roesten :hmmz Heeft opel zeker niets van geleerd destijds :sleeping

Kolere, en niet een beetje roest... Lijkt wel een duivel, de roestduivel :jerry

Mag je blij zijn dat het in de garantie valt!

Gr.

Pastra

Pffff je mag toch wel verwachten dat een auto van 3 jaar oud niet zo achterlijk roest...

Mijn c-tje is nu 11 jaar oud en geen plekkie te vinden.

@ astra: Daar wil ik liever niet over praten :p

@ Arjen: Het is een bekend probleem bij dit model. Toen ik bij het schadebedrijf kwam hoefde ze de roest niet eens te zien want ze wisten al genoeg toen ik zei 'roest onder de motorkap bij m'n Corsa D' :shock:

De nieuwe kap weer even demonteren en dat gedeelte evne volgieten met lijn-olie of vol spuiten met tectyl. Alleen nu is tectyl niet zo handig aangezien er nu al wat vocht tussen zal zitten.

Je zou zeggen dat dit niet mag voorkomen. Mijn corsa roest ook wel op de motorkap, maar niet zo erg als dit, en die van mij is 12 jaar i.p.v. 3 :shock:

Tja, Tis net als met de storingsgevloeligheid, die is ook veel hoger als bij de oudere Corsa's..

daar loopt roest dan blijkbaar gelijk aan...

Willem

Ben bang dat dit een kwaaltje is, Corsa D van mijn schoonmoeder heb ik laatst hetzelfde ontdekt op precies dezelfde plaats alleen is de roest nog niet zichtbaar maar de lak langs de gehele felsnaad al bol gaan staan. Moet ik nog mee langs de dealer.

Terug
Naar boven