• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Roest Corsa D

Dit mag toch geen kwaal zijn van een auto die gebouwd is van 2007 tot 2012 :thumbdown

Heeft de Corsa C ook zulke mooie ''kwalen''?

Elke auto heeft kwalen, dat heb je als de boekhouders binnen het bedrijf het laatste woord hebben....wordt er links een probleem opgelost door een verbetering door te voeren dan moet er rechts weer ergens wat bezuinigd worden. (nou heb ik liever dat een motorkap gaat roesten dan de bekende waslijst van onze wat oudere Opeltjes maar je zou inderdaad toch denken dat ze qua roest voort wat verstandiger zijn geworden....

Net ook maar even de motorkap van de Corsa van mijn moeder gecheckt (bekant dezelfde wagen als mijn schoonmoeder heeft) maar deze heeft aan de rand geen spatje roest!

@wim-v6 wrote:Tja, Tis net als met de storingsgevloeligheid, die is ook veel hoger als bij de oudere Corsa's..

daar loopt roest dan blijkbaar gelijk aan...

Willem

Tsja, krijg je als je auto's volpropt met elektronica en andere geintjes.

Wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan :jerry

Ik vind t appart. op het werk 10tallen corsas in onderhoud. van de b c en d's...

Nog nooit een D zien roesten op de kap.

Je zou haast denken dat er een immitatie motorkap op gezet is ivbm steenslagschade oid.

Fabrieks af is al het plaatwerk goed in de shutz gezet, en ook van binnenuit met wax.

Een gespoten immitatiekap wordt meestal niet eens verder behandeld bij een spuiter. Als er maar een kleur op zit dan is het daar al goed.

Het is toch echt zo, en de roest zit niet op de kap, maar eronder.

En allemaal bij het randje, zoals ook op de foto. Het gaat hier voor zover ik weet bij iedereen om de af-fabriek motorkap.

M'n oom werkt als automonteur bij Opel, en dit probleem heeft hij bij heel veel Corsa D's gezien.. Ook de medewerker van de klantenservice van Opel Nederland gaf aan dat het jammer genoeg heel vaak voorkomt :shock: Gelukkig is voor nu alles opgelost. Hoop dat ik over 3 jaar niet nogmaals moet langskomen voor de garantie :hmmz

Ik heb de net even bij m,n corsa naar de motorkap gekeken, en die is nog helemaal roest vrij. Hoelang heb je eigenlijk garantie op roesten op je lak.

Bij ons ( 6jaar oud,90.000km) ook roest gevonden na hierover te lezen op het forum. Opel wou geen nieuwe kap geven, maar is herstelt onder hun kosten. (Zandstralen,herspuiten, inspuiten tegen roest..). Maar we hebben hun al 100x gezegd dat dat niks oplevert, omdat het roest van binnenuit komt. Krijg je een nieuwe kap, heeft deze helemaal vooraan 3 extra afwateringsgaten.. Dus bij de oude komt er condens van radiator en regen enz, binnen en kan simpelweg niet weg... dus binnen een paar jaar hebben we weer van hetzelfde..

Baat niets idd roest weg werken. Het zit "onderhuids" dus de kap bijwerken is alleen een tijdelijke oplossing.

Heb zelf een nieuwe motorkap erop laten zetten, de oude kap kon je vrij gemakkelijk "opentrekken" bij de naad, was 1 en al roest daaronder. :thumbdown

Nu willen ze officieel maatregelen treffen bij alle Corsa D's voor het tegengaan van roest bij Corsa D's. Schijnbaar is er nu een middel bij de Opel dealer die aangebracht moet worden op de roest.

Je mag de beste middelen aanbrengen.. Brengt niks op.. Enige oplossing is nieuwe motorkap met 3extra afwateringsgaten.. Opel wou deze aan ons niet geven omdat de roest niet erg genoeg was volgens hun. Maar ik las op het corsa d drivers forum dat er bij opel nl iets op gang komt zoals terugroepactie vanaf 2010 modellen wegens vergeten van afwateringsgaten. Al de modellen van voor dat jaar hebbe die nochtans ook niet.. En dat weten ze bij opel

nou we het tog over de corsa d bj 2012 hebben ik had binnen een jaar al een hoop gaten in mn vloerbedekking bij m,n linkervoet vorig jaar november naar de dealer tereug kreeg nieuwe geheel nieuwe vloerbedekking dacht das mooi nou keek ik 2 mnd geleden weer es zaten er weer gaten in dus weer tereug zouden ze weer bellen naar de opel kreeg ik te horen dat ze het maar 1 keer doen dus moest er maar mee leren leven zeiden ze kunnen niks meer doen is tog wel heel raar of niet ? gr baboe

Terug
Naar boven