• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roest op remschijven

hallo

ik heb mijn auto astra g 1999 al een half jaar niet meer gebruikt en ga er binnenkort weer mee rijden.

maar de remschijven voor en achter zijn flink verroest, nu is mijn vraag wat ik daaraan moet doen, moet vervangen of schoonmaken met roest oplosser en remmenreiniger of een paar keer flink mee moet remmen

m.v.g. tim

Een dagje je auto in de regen laten staan en de roest zit er al op. Komt door het zeer hoge koolstofgehalte in de schijven.

Geen enkel probleem hoor, hoort gewoon

Je moet niet heel lang een schavend geluid horen want dan zitten je remmen vast, en moet je niet door blijven rijden, want dan kun je je schijven weggooien.

jupzz, maar meestal valt dat wel mee.

meestal schaaft ie de eerste meters constant, totdat 1x is geremd.

dan schaaft ie alleen nog met remmen.

dat houd ook op een gegeven moment op.

Willem

daarom moet je ook geen dure blokken en remschijven aanschaffen als je maar weinig rijdt.

de remschijven worden dan eerder afgekeurd op roestschade dan dat ze te dun zijn.

gewoon een GOED stuk rijden alvorens naar de APK te gaan haha.

Werkt altijd.

je begint je rit rustig, en langzaam opbouwen naar steeds harder remmen.

schijfjes zijn dan zo schoon..

Willem

ik haal de auto binnenkort uit de schorsing en dan ga ik een stuk rijden voordat ik naar de apk ga.

bedankt allemaal

Terug
Naar boven