• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde

hallo allemaal ik heb sindskort een monza a 3l alleen rondom de veerpoten vooral aan de zijde van de zijschermen is het spul doorgerot

heeft iemant misschien nog een sloop monza of weet iemant waar ik die kan vinden

en nee ik gaan geen nieuw binnenscherm halen voor 500 per stuk halen

gr vincent

tja om een sloopmonza te vinden met nog goede binnen schermen zal niet makkelijk worden

zelf heb ik een reperatie stuk gemaakt uit rechte plaat koste mij 10 euro

tja om een sloopmonza te vinden met nog goede binnen schermen zal niet makkelijk worden

zelf heb ik een reperatie stuk gemaakt uit rechte plaat koste mij 10 euro

ik zou MM dronten even contacteren, die hebben reparatieplaatwerk.

Als je zijschermen rot zijn zou ik ook eens iets verder gaan graven aangezien

er dan voor 99% zeker ook roest zit achter de beruchte bermudadriehoeken.

succes,

greetz, Mario (charlois187)

ik zou MM dronten even contacteren, die hebben reparatieplaatwerk.

Als je zijschermen rot zijn zou ik ook eens iets verder gaan graven aangezien

er dan voor 99% zeker ook roest zit achter de beruchte bermudadriehoeken.

succes,

greetz, Mario (charlois187)

ARTAparts € 22,43

opel_3068.jpg

eey bedankt voor het advies allemaal

en arjen ik heb die platen al thuis liggen alleen die zijn echt te dun daar kan ik niet op vertrouwen bij een aanrijding of een flinke drempel dus ik ga gewoon nog even verder zoeken want het gaat hier wel om mijn eigen veiligheid en die van de inzittende en dat is nogal belangrijk

ik zal nog even een paar foto's maken om te laten zien hoe erg het is

eey bedankt voor het advies allemaal

en arjen ik heb die platen al thuis liggen alleen die zijn echt te dun daar kan ik niet op vertrouwen bij een aanrijding of een flinke drempel dus ik ga gewoon nog even verder zoeken want het gaat hier wel om mijn eigen veiligheid en die van de inzittende en dat is nogal belangrijk

ik zal nog even een paar foto's maken om te laten zien hoe erg het is

kheb het 1 keer gedaan bij de commo, overzetstukken van emenem dronten

plaatwerk dun, past slecht, en het is gewoon kut repareren, flutconstructie, en das de major problem

zou het zelf maken , kan je iig ook kiezen waar je dikker en wat dunner materiaal gebruikt, maar als je het nog nooit hebt gedaan en je wagen is je lief, laten doen, tis geen klus voor de beginnert, je zit met stand van veerpoten etc

597_SenatorMonza.jpg

kheb het 1 keer gedaan bij de commo, overzetstukken van emenem dronten

plaatwerk dun, past slecht, en het is gewoon kut repareren, flutconstructie, en das de major problem

zou het zelf maken , kan je iig ook kiezen waar je dikker en wat dunner materiaal gebruikt, maar als je het nog nooit hebt gedaan en je wagen is je lief, laten doen, tis geen klus voor de beginnert, je zit met stand van veerpoten etc

597_SenatorMonza.jpg

Ik heb zelf tot vanaf het schutbord tot na de veerpoot 4mm plaat gebruikt,die ik met een dikke hamer in model moest slaan,en toen een zelf een 3 hoek constructie gelast vanaf de A-stijl over de gehele lengte van de A-stijl..

Dat overzet plaatwerk is rubbish veels te dun duur en pasvorm van niks...

Veerpootbrug der tussen vervolgen de auto voor opkrikken de rotte plaat royaal uitsnijden beste tot aan het schutbord en dan fatsoenlijk minimaal 2mm dik plaatwerk derin en rond de veerpoot 100% aflassen,dan heb je nergens meer last van..

Ik heb zelf tot vanaf het schutbord tot na de veerpoot 4mm plaat gebruikt,die ik met een dikke hamer in model moest slaan,en toen een zelf een 3 hoek constructie gelast vanaf de A-stijl over de gehele lengte van de A-stijl..

Dat overzet plaatwerk is rubbish veels te dun duur en pasvorm van niks...

Veerpootbrug der tussen vervolgen de auto voor opkrikken de rotte plaat royaal uitsnijden beste tot aan het schutbord en dan fatsoenlijk minimaal 2mm dik plaatwerk derin en rond de veerpoot 100% aflassen,dan heb je nergens meer last van..

hmmm ja het is niet bepaald makkelijk dat weet ik maar gelukkig zit de roest net om het stuk waar de veerpoot invalt dus zou hij zolang hij niet belast word op dezelfde plek moeten zitten

dus het is wel mogelijk om te doen zolang die veerpoot niet belast word en het spul niet verbogen word

maar als ik morgen of zaterdag even tijd heb zal ik wel even foto's laten zien kun je zelf zien dat je er nog wel omheen zou kunnen werken

hmmm ja het is niet bepaald makkelijk dat weet ik maar gelukkig zit de roest net om het stuk waar de veerpoot invalt dus zou hij zolang hij niet belast word op dezelfde plek moeten zitten

dus het is wel mogelijk om te doen zolang die veerpoot niet belast word en het spul niet verbogen word

maar als ik morgen of zaterdag even tijd heb zal ik wel even foto's laten zien kun je zelf zien dat je er nog wel omheen zou kunnen werken

ik heb er ook 1mm plaat voor gebruikt

eerst de rotte plekken eruit gehaalt en met dik papier een malletje gemaakt en overgetrokken op plaat

Terug
Naar boven