@Cobus wrote:De roestvorming moet gewoon onder de garantie vallen, ook al ben je de 10e eigenaar, mits dit in de garantie bepaling is opgenomen.
De lak garantie zit op de auto en heeft verder niets te maken met hoeveel eigenaars de auto gehad heeft.
Mijn schoonmoeder heeft dit namelijk ook gehad met haar Opel Zafira 3e hands (6jaar oud).
Eerst sputerde de Opel dealer tegen en gaf aan dat de kosten voor haar waren.
Ook het verhaal dat dit alleen voor de 1e eigenaar betreft.
Alleen jammer voor de dealer dat mijn schoonmoeder zeer goed thuis is in het juridisch systeem.
Na een aantal dagen bakkelijen met de Opel dealer en Opel Nederland heeft Opel toch aan het kortste eind getrokken, nadat ze haar advocaat even contact heeft laten zoeken met de Opel dealer en Opel Nederland, en hebben ze de roestvorming hersteld, zonder enige kosten.
Je moet alleen indien er hier niets over vermeld staat in de garantie bepaling je poot stijf houden en niet zwigten voor fabeltjes die de dealer je verteld.
Die doen natuurlijk alles om jou je centen uit je zak te kloppen of kosten te besparen zodat ze het herstel niet zelf hoeven te bekostigen.
Let wel als dit gevolg is van schade die door derden hersteld is heb je idd geen aanspraak op de Opel lak garantie garantie.
Dan zou je contact op moeten nemen met het schade herstelbedrijf waar hij toen der tijd hersteld is.
Succes.
ik werd zelfs door de dealer op de blaasjes gewezen en deze ging dit aanvragen bij opel nederland.
helaas heb ik zelf geen advocaat en ook geen zafira meer.