• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roetaanslag op eindpijpen uitlaat

voor uitlaatpijpjes en andere chroomdelen werkt dat spul wel goed ja

en inderdaad ook voor Uni lakken (dus zonder blanke lak coating) zoals die rode kleur die roze wordt ;)

Maar Metallic lakken hebben een blanke lak coating die de kleurlak beschermt tegen dof worden, dus die hebben geen polish nodig over het algemeen.

voor donkere metallic lakken is na het wassen eerst kleien en daarna waxen met een mooie carnauba wax DE manier.

Op zich heeft Chemical Guys wel mooie producten voor een vriendelijk prijsje.

Hmm, ik heb comm. 4 gebruikt om de resten van mijn chromen achterklep belettering weg te polijsten. Toch zie je ze nog steeds zitten met bepaalde lichtinval. Zou dat kleien helpen?

Hmm, ik heb comm. 4 gebruikt om de resten van mijn chromen achterklep belettering weg te polijsten. Toch zie je ze nog steeds zitten met bepaalde lichtinval. Zou dat kleien helpen?

[rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]

op de wc ........

nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry

[rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]

op de wc ........

nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry

[rquote=1912659&tid=146168&author=RonaldH][rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]

op de wc ........

nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry[/rquote]

kleien . . . oftewel detailingclay, gebruik je om idd vervuiling uit je lak te "trekken"

want je staat echt versteld hoeveel rotzooi (boomhars, teer, ander vuil) er in je lak achter blijft na het wassen met autoshampoo.

wil je dat je wax maximaal effect krijgt, moet je zorgen dat de ondergrond brand schoon is.

met andere woorden, kleien is dus een vorm van reinigen en niet polijsten ;)

[rquote=1912659&tid=146168&author=RonaldH][rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]

op de wc ........

nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry[/rquote]

kleien . . . oftewel detailingclay, gebruik je om idd vervuiling uit je lak te "trekken"

want je staat echt versteld hoeveel rotzooi (boomhars, teer, ander vuil) er in je lak achter blijft na het wassen met autoshampoo.

wil je dat je wax maximaal effect krijgt, moet je zorgen dat de ondergrond brand schoon is.

met andere woorden, kleien is dus een vorm van reinigen en niet polijsten ;)

Terug
Naar boven