• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

roken 3.0 diesel vectra station

pbakker

Post weinig
mijn vectra rookt als een schoorsteen als ik gas geef en helemaal als er terug geschakeld wordt,niet normaal

bij navraag en even op-com gelezen kwam de conclusie; lmm defect

kosten dik 500 met schoonmaken van de inlaat buizen

tja , dan eerst maar zelf aan de slag en wat blijkt ?

lmm is geheel nieuw en heeeeel schoon en ook de rest straalt de nieuwigheid ervan af

dan maar weer alles gemonteerd en ..... weg roken !!!

blijkt het stekkertje de boosdoener te zijn en na wat contact spray rijdt het kanonnetje weer rookloos, nuja bijna rookloos en dat met 299.500 km op de klok

zo zie je maar weer

Zo zie je idd maar weer !

sowieso vind ik het raar dat ze zo veel rekenen. Schoonmaken van de inlaatbuizen??

Gewoon alleen de lmm vervangen en klaar in dit soort gevallen.

Welke garage was dit ???

Mogelijk is dit een vectra van een bekende.

@Henkieo wrote:@pbakker wrote:

lmm is geheel nieuw en heeeeel schoon en ook de rest straalt de nieuwigheid ervan af

:hmmz heb je hem pas?

in mei gekocht omdat mijn espace met 240 dkm in elkaar liep

met angst en beven deze gekocht, het enigste alternatief en betaalbaar voor mij op dat moment

een nieuwe sleutel en parkeersensoren was overeen te komen

alleen een storing op de voorgloeirelais, te lage spanning komt iedere keer terug, waarschijnlijk ook stekkertjes werk maar nog niet aan toe gekomen

inmiddels wel 25 dkm mee gereden en met een gemiddeld verbruik van 1 op 13 , mja toch goede wagen

gister het linker voorwiel recht gezet, had vast een tik gehad, en laten uitlijnen

verder is het een cosmo uitvoering dus lekker compleet

Als ie van het type Y30DT is, en niet ECHT NIET rookt ie het ook niet goed, deze 3liter mag best roken, niet roken is te arm draaien..

Willem

roken bedoel ik dat als ik gas geef de auto achter mij niet meer te zien is!!!

nu zie ik wel met gas geven dat er wat rook uit komt , dus dat is normaal .

Inderdaad...

Denk zeg het maar, niet dat je straks de eerst volgende ben met de ellende die enel al eerder gehad hebben met deze6 diesel..

Willem

waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar er wel troubles mee gehad want de lmm en bijbehorende buizen en verwante artikelen zien er echt nagelnieuw uit

ook kan ik zien dat aan het achterste kleppenhuis nieuwe pakkingen zitten dus er is wel wat aan gesleuteld in het verleden

ben pas bij Jaap Pul geweest om wat te vragen en die vond hem mooi rondgaan voor eentje met 3 ton op de telle

je moet het evenzowel maar afwachten natuurlijk

De meeste redden het niet met Weinig probs.

We hebben er ook 2 gehad zakelijk, en de een is met 250.000km en de ander met effe 3ton op de klok weggegaan.

maar bij bijde zijn elker de drukregelaars een keer vervangen, verder geen gekkigheid.

Willem

@wim-v6 wrote:De meeste redden het niet met Weinig probs.

We hebben er ook 2 gehad zakelijk, en de een is met 250.000km en de ander met effe 3ton op de klok weggegaan.

maar bij bijde zijn elker de drukregelaars een keer vervangen, verder geen gekkigheid.

Willem

2 ton op klok en al deze probs al gehad.

FF AFTIKKEN, nu anderhalve week alweer als een zonnetje rijden :-)

Sinds de drukregelaars alweer 3000 km gereden, zonder problemen in de drukregeling.

Moet zeggen dat voordat ie eergisteren is ingeruild, met een halve tank er een flesje forte doorheen gedraaid.

Daarna was het toch weer aardig in orde. Maar ja het is nu voor de volgende eigenaar ;)

@Henkieo wrote:Moet zeggen dat voordat ie eergisteren is ingeruild, met een halve tank er een flesje forte doorheen gedraaid.

Daarna was het toch weer aardig in orde. Maar ja het is nu voor de volgende eigenaar ;)

Klopt..

Als ik de mijne op kwart tank had staan en gooide er forte in reed ie ook weer goed.. Tot ik em weer vol tankte :swear

Terug
Naar boven