• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rolkooi corsa B

corsageak

Post veel
hallo,

ik ben momenteel aan het kijken voor een rolkooi voor me corsa B.

heb al een mooie gevonden bij carfantasy, een van wiechers, allu gepolijst.

nu is me vraag, als ik deze wil bevestigen, moet ik dan gaten in de bodem van me corsa boren en m daar doorheen vast bouten en afkitten oid? of kan het (zonder lassen) ook op een andere manier bevestigd worden?

en hoe zit hij vast bij de schokbrekers achter?

hoe hebben jullie dat gedaan?

iemand tips/tricks?

greetz king:

Als het een boutkooi is dan moet je boren...door de bodem en wielkasten.

Je wilt een showkooi of een sportkooi?

Ik heb een omp rolbeugel achterin, heb hiervoor platen met moeren op de wielkasten gelast. Hierop word die beugel gebout. Op de vloer met een dikkere verstevegingsplaat op de bodem, dwars door de bodem heen.

Want de vloer is niet zo dik, daarom die extra dikke plaat op de vloer gelast.

Als het alleen voor de show is dan is het boren en bouten.....

Gebruik wel borgmoeren want het rammelt los anders.

Als het een boutkooi is dan moet je boren...door de bodem en wielkasten.

Je wilt een showkooi of een sportkooi?

Ik heb een omp rolbeugel achterin, heb hiervoor platen met moeren op de wielkasten gelast. Hierop word die beugel gebout. Op de vloer met een dikkere verstevegingsplaat op de bodem, dwars door de bodem heen.

Want de vloer is niet zo dik, daarom die extra dikke plaat op de vloer gelast.

Als het alleen voor de show is dan is het boren en bouten.....

Gebruik wel borgmoeren want het rammelt los anders.

Ik heb ook Wiechers volledig en gepolijste alu kooi. Maar staat in het geheel los in de auto.;)

Maar niet getreurd, na 12 jaar is ie nog geen 100ste millimeter bewogen (kooi zit erg strak tegen vooral je voorstijlen aan). Scheelt je gaten boren etc. mocht de volgende eigenaar van je auto een kooi niet mooi vinden. 2 gaten uit je vloermatten voor knippen en niemand ziet dat je kooi niet vast zit.:P

En APK valt er niet over. En het mag duidelijk zijn dat het een showkooi (bling bling) is, anders zou je zeker voor staal en vastlassen moeten kiezen voor racerij! En mocht je over de kop gaan, zo helpt de kooi ook een hele hoop.

Ik heb ook Wiechers volledig en gepolijste alu kooi. Maar staat in het geheel los in de auto.;)

Maar niet getreurd, na 12 jaar is ie nog geen 100ste millimeter bewogen (kooi zit erg strak tegen vooral je voorstijlen aan). Scheelt je gaten boren etc. mocht de volgende eigenaar van je auto een kooi niet mooi vinden. 2 gaten uit je vloermatten voor knippen en niemand ziet dat je kooi niet vast zit.:P

En APK valt er niet over. En het mag duidelijk zijn dat het een showkooi (bling bling) is, anders zou je zeker voor staal en vastlassen moeten kiezen voor racerij! En mocht je over de kop gaan, zo helpt de kooi ook een hele hoop.

een alu kooi is altijd voor de show.

Alu zal je tijdens een crash helaas niet extreem goed beschermen vandaar dat deze in de racerij ook niet toegestaan zijn als een kooi verplicht gesteld wordt.

Het is dus helemaal wat je zelf wilt.

Zelf heb ik een geboute stalen kooi met volledige FIA certificering van wiechers erin zitten.

Tis goed te doen. paar gaatjes boren. Ik ben er niet zo heel moeilijk in ook aangezien mijn corsa toch nooit meer van eigenaar zal wisselen

een alu kooi is altijd voor de show.

Alu zal je tijdens een crash helaas niet extreem goed beschermen vandaar dat deze in de racerij ook niet toegestaan zijn als een kooi verplicht gesteld wordt.

Het is dus helemaal wat je zelf wilt.

Zelf heb ik een geboute stalen kooi met volledige FIA certificering van wiechers erin zitten.

Tis goed te doen. paar gaatjes boren. Ik ben er niet zo heel moeilijk in ook aangezien mijn corsa toch nooit meer van eigenaar zal wisselen

thanx voor de tip.. t word een showkooi, teminste dat wil ik. er komt namenlijk een 2 liter ombouw in de corsa, en de meeste corsa`s met een 2 liter erin valt mij op dat die een kooi hebben,

heeft de kooi nou met de stevigheid temaken tov de 2 liter die erin komt.

of kan je ook met een 2 liter rijden zonder kooi, of net als wagnas zegt, een kooi die niet vast geboort zit.

dat vast voren maakt mij opzig niet veel uit, dat heb ik zo gedaan. maar als de bodem verstevigt moet worden voor de kooi ivm 2L ombouw moet ik ff wat verder spitten zo hier en daar..

greetz

thanx voor de tip.. t word een showkooi, teminste dat wil ik. er komt namenlijk een 2 liter ombouw in de corsa, en de meeste corsa`s met een 2 liter erin valt mij op dat die een kooi hebben,

heeft de kooi nou met de stevigheid temaken tov de 2 liter die erin komt.

of kan je ook met een 2 liter rijden zonder kooi, of net als wagnas zegt, een kooi die niet vast geboort zit.

dat vast voren maakt mij opzig niet veel uit, dat heb ik zo gedaan. maar als de bodem verstevigt moet worden voor de kooi ivm 2L ombouw moet ik ff wat verder spitten zo hier en daar..

greetz

oke dan thanx voor de tip.. dan komt er gewoon een blingbling sierkooi in zonder bodem versteviging:P gaat me toch weer een hoop werk schelen :angel

oke dan thanx voor de tip.. dan komt er gewoon een blingbling sierkooi in zonder bodem versteviging:P gaat me toch weer een hoop werk schelen :angel

Ik heb nog een wiecher rolkooi liggen van voor naar achter.

zonder het kruis achter de bevestegingspunten zitten er wel.

Hij is kaalgeschuurd hij ken gepolijst worden:P

als je er interesse in hebt of iemand anders hierow stuur maar u2tje

groeten jim

Ik heb nog een wiecher rolkooi liggen van voor naar achter.

zonder het kruis achter de bevestegingspunten zitten er wel.

Hij is kaalgeschuurd hij ken gepolijst worden:P

als je er interesse in hebt of iemand anders hierow stuur maar u2tje

groeten jim

Terug
Naar boven