• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

rolkooi corsa B

[rquote=1908458&tid=145863&author=sw16v]denk dat géén kooi veiliger is dan een LOSSE kooi :o:o:o[/rquote]

Hoezo dat? Ben wel geinteresseerd. Ken wel een aantal voordelen opnoemen, maar geen nadelen. Je kan je kop stoten bij een ongeluk. Maar heb ook racegordels in de auto.

Kooi klemt echt aan alle kanten tegen/in bekleding/carosserie. En voor goede orde, ik heb niet de stangen onderaan portier erin zitten (die zouden bij zijaanrijden tegen je aan kunnen drukken). Ik kan gewoon instappen.

Ik heb ooit met een vorige Corsa iemand achterop gehad. Ik had toen een MDF hoedenplank met subwoofer. Die hoedenplank ligt geklemd los erin. En hield de volledige aanrijding tegen (klapte met 60km/h achterop). Onder de hoedenplank was de achterklep ingedeukt. Erboven was alles nog heel, inclusief achterraam.

Daarom denk ik dat verstevigingen in de auto wel degelijk helpen.

[rquote=1908458&tid=145863&author=sw16v]denk dat géén kooi veiliger is dan een LOSSE kooi :o:o:o[/rquote]

Hoezo dat? Ben wel geinteresseerd. Ken wel een aantal voordelen opnoemen, maar geen nadelen. Je kan je kop stoten bij een ongeluk. Maar heb ook racegordels in de auto.

Kooi klemt echt aan alle kanten tegen/in bekleding/carosserie. En voor goede orde, ik heb niet de stangen onderaan portier erin zitten (die zouden bij zijaanrijden tegen je aan kunnen drukken). Ik kan gewoon instappen.

Ik heb ooit met een vorige Corsa iemand achterop gehad. Ik had toen een MDF hoedenplank met subwoofer. Die hoedenplank ligt geklemd los erin. En hield de volledige aanrijding tegen (klapte met 60km/h achterop). Onder de hoedenplank was de achterklep ingedeukt. Erboven was alles nog heel, inclusief achterraam.

Daarom denk ik dat verstevigingen in de auto wel degelijk helpen.

@wagnas let op de hoofdletters bij losse.

SW bedoelt dat je een kooi wel moet vast zetten anders heeft die geen nut.

Heb eventueel nog een gepolijste alu rolbeugel te koop van wiechers.

En geloof me een beugel merk je al qua stijfheid in de auto.

Die beugel moet eruit omdat ik hier niet mee mag rijden van de regels in mijn klasse, moet staal zijn.

@wagnas let op de hoofdletters bij losse.

SW bedoelt dat je een kooi wel moet vast zetten anders heeft die geen nut.

Heb eventueel nog een gepolijste alu rolbeugel te koop van wiechers.

En geloof me een beugel merk je al qua stijfheid in de auto.

Die beugel moet eruit omdat ik hier niet mee mag rijden van de regels in mijn klasse, moet staal zijn.

Je kooi los in de wagen en een doodsklapper maken.....brrrrrr

Normaal zit alles vast gebout/gelast. Als je auto gaat kreukelen dan staat je kooi nog losser op die punten. Dus ook niet meer klem.

Zon buis kan ook kapot knappen , -vooral 1 van alu- , en vervolgens hele rare dingen gaan doen.

Je kooi los in de wagen en een doodsklapper maken.....brrrrrr

Normaal zit alles vast gebout/gelast. Als je auto gaat kreukelen dan staat je kooi nog losser op die punten. Dus ook niet meer klem.

Zon buis kan ook kapot knappen , -vooral 1 van alu- , en vervolgens hele rare dingen gaan doen.

Terug
Naar boven