• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rolkooi laten plaatsen

Hi Giuliettaevo,

het was maar een grapsku

je moet kijken wat je typt

een schroefkooi die je dan last in je auto ?

Je last hem niet, deze schroef je dan ook :D

Natuurlijk kan lassen altijd, maar dat lijkt me natuurlijk niet echt logisch van een schroefkooi, meestal is de insteek dat je hem ook weer ooit eruit kunt halen.

Maar dat ter zijde,

een gelaste kooi is gewoon steviger en probeer overal driehoekjes te creeeren.

En als je echt wilt race, laat je dan een kooi erin maken met certificaat.

Maar ieder zijn eigen keuze cq mening.

THE END!!!

Greetz,

Bear

Wat ik typ bedoel ik ook... ;)

Als je wilt gaan racen oid en je moet dus een gekeurde kooi hebben dan kun je kiezen uit een gelasde kooi of een schroefkooi. De gelasde kooi is natuurlijk het mooiste( wel vrij definitief, niet makkelijkmee te nemen naar een andere auto) en ook het stijfste maar helaas ook erg prijzig. De schroefkooi met certificaat is relatief goedkoop ( 6-700 euro vind je ze al) maar is niet zo stijf als de laskooi. Maar je kunt hem gewoon in de auto vastlassen voor meer stijfheid.

Een gekeurde schroefkooi zou ik meer vertrouwen in hebben als een of andere hobby-bob laskooi... Tenzij je weet wie hem gemaakt heeft en hoe precies. Als het eenmaal in de verf zit zie je bv al niet meer zo makkelijk of het naadloze pijp is of steigerpijp...:jerry

Ik ga liever sneller dood zonder schroefkooi dan langzaam met schroefkooi... Besparen op veiligheid is het domste wat je kunt doen, gewoon een dikke kooi er in. Uiteraard kun je wel diverse prijzen op vragen, maar ga niet om de prijs te drukken een minder uitgebreide kooi nemen. Spaar dan liever door, zelfde als mensen die besparen op banden en remblokken.

Wat ik typ bedoel ik ook... ;)

Als je wilt gaan racen oid en je moet dus een gekeurde kooi hebben dan kun je kiezen uit een gelasde kooi of een schroefkooi. De gelasde kooi is natuurlijk het mooiste( wel vrij definitief, niet makkelijkmee te nemen naar een andere auto) en ook het stijfste maar helaas ook erg prijzig. De schroefkooi met certificaat is relatief goedkoop ( 6-700 euro vind je ze al) maar is niet zo stijf als de laskooi. Maar je kunt hem gewoon in de auto vastlassen voor meer stijfheid.

Een gekeurde schroefkooi zou ik meer vertrouwen in hebben als een of andere hobby-bob laskooi... Tenzij je weet wie hem gemaakt heeft en hoe precies. Als het eenmaal in de verf zit zie je bv al niet meer zo makkelijk of het naadloze pijp is of steigerpijp...:jerry

Ik ga liever sneller dood zonder schroefkooi dan langzaam met schroefkooi... Besparen op veiligheid is het domste wat je kunt doen, gewoon een dikke kooi er in. Uiteraard kun je wel diverse prijzen op vragen, maar ga niet om de prijs te drukken een minder uitgebreide kooi nemen. Spaar dan liever door, zelfde als mensen die besparen op banden en remblokken.

Ik begrijp best dat de rolkooi heel belangrijk is.

Nu kan ik zelf evengoed die kooi bouwen en op de zelfde manier en zal ik ook zeker zijn van mijn werk.

Het zit hem natuurlijk in het papiertje dat er bijhoort!!!

Ik ga eerst even uitzoeken welk merk van inschroefkooi in aanmerking komt voor het budget, helaas ben ik een privé piloot zonder sponsers behalve mijn vrouw dan.

Als er iemend zich geroepen voeld ????

Ivan

Ik begrijp best dat de rolkooi heel belangrijk is.

Nu kan ik zelf evengoed die kooi bouwen en op de zelfde manier en zal ik ook zeker zijn van mijn werk.

Het zit hem natuurlijk in het papiertje dat er bijhoort!!!

Ik ga eerst even uitzoeken welk merk van inschroefkooi in aanmerking komt voor het budget, helaas ben ik een privé piloot zonder sponsers behalve mijn vrouw dan.

Als er iemend zich geroepen voeld ????

Ivan

Wat stickers plakken van het bedrijf waar je de kooi vanaf haalt helpt misschien al wat euro's ;)

Om welke auto gaat het eigenlijk ? Die op je avatar?

Wat stickers plakken van het bedrijf waar je de kooi vanaf haalt helpt misschien al wat euro's ;)

Om welke auto gaat het eigenlijk ? Die op je avatar?

Het gaat om dezelfde type als op de avatar maar een nieuwe

Indien ik er niet uitkom met de kooi blijf ik wel gewoon met de rode verder rijden.

Het gaat om dezelfde type als op de avatar maar een nieuwe

Indien ik er niet uitkom met de kooi blijf ik wel gewoon met de rode verder rijden.

Terug
Naar boven