• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rotor doorgebrand welke moet ik nu hebben?

@Klopper wrote:@Dim67 wrote:22 views maar niemand reageert ff?Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen... Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.

Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel's, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

En 1 dag... is wel aardig kort door de bocht he! ;)

En helaas komt dit veel vaker voor op dit Forum, zelfs door nieuwelingen (newbies)

Rik ;)

@Klopper wrote:@Dim67 wrote:22 views maar niemand reageert ff?Mensen kijken wat je probleem is, proberen je eventueel te helpen als ze er de kennis voor hebben of proberen je op een andere manier te helpen... Het is hier geen helpdesk waar je binnen 24 uur een antwoord dient te krijgen op je vraag. Het is hier hopen dat iemand het bericht leest die er wel kennis van heeft om je vraag te beantwoorden.

Enkelen op dit forum weten vreselijk veel van de Opel's, maar je kan niet verwachten dat deze er ook 24/7 zijn om dingen te beantwoorden.

En 1 dag... is wel aardig kort door de bocht he! ;)

En helaas komt dit veel vaker voor op dit Forum, zelfs door nieuwelingen (newbies)

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?

Komt niet vaak voor lijkt mij !

Rik ;)

Geen idee, auto is wel al 17 jaar oud nu, dus misschien hitte slijtage?

@KadAstra-EF wrote:Mischien offtopic maar: hoe is hij doorgebrand ?

Komt niet vaak voor lijkt mij !

Rik ;)

Geen idee, auto is wel al 17 jaar oud nu, dus misschien hitte slijtage?

Volgens mijn is de weerstand te hoog mis ff de kabel na meten. of de afstand rotor verdelerpennentje is te groot geworden

Volgens mijn is de weerstand te hoog mis ff de kabel na meten. of de afstand rotor verdelerpennentje is te groot geworden

De 4 pennetjes binnenin de verdelerkap waren geoxideerd (zoals bij een oude bougie of batterij). Die heb ik voor nu even schoon gekrabd, morgen haal ik ook een nieuwe verdelerkap. Heb nu ff geen geld voor nieuwe kabels. Ik had ook nieuwe bougies gehaald 4 weken geleden, maar dat zijn gewoon de juiste voor deze motor. Ik weet niet zoveel van electronica, dus waarom die rotor is doorgebrand weet ik niet, ik heb het idee dat het al een tijdje zo was, en dat ik mazzel heb gehad dat de auto het nog wel gewoon deed, maar het zou uiteraard niet veel langer meer geduurd hebben.

De 4 pennetjes binnenin de verdelerkap waren geoxideerd (zoals bij een oude bougie of batterij). Die heb ik voor nu even schoon gekrabd, morgen haal ik ook een nieuwe verdelerkap. Heb nu ff geen geld voor nieuwe kabels. Ik had ook nieuwe bougies gehaald 4 weken geleden, maar dat zijn gewoon de juiste voor deze motor. Ik weet niet zoveel van electronica, dus waarom die rotor is doorgebrand weet ik niet, ik heb het idee dat het al een tijdje zo was, en dat ik mazzel heb gehad dat de auto het nog wel gewoon deed, maar het zou uiteraard niet veel langer meer geduurd hebben.

Terug
Naar boven