• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rubber antennevoet

@Blue-Dragon wrote:Achterklep openen dan bovenaan de rubberen strip los halen , daarna kan je het hemeltje voorzichtig naar beneden duwen.

Hemeltje zit daar vast met 2 klittebandjes om ze van elkaar af te krijgen steek je op die plaats een schroevendraaier er tussen

en die duw je voorzichtig naar beneden toe.

Als je dat hebt gedaan , kom je vanzelf die moer tegen.

succes :thumbup

Is een sedan, maar dat komt wel goed. Bedankt! :thumbup

In plaats van rubberen voetje heb ik mijn antennevoet in de kit (voorruitkit) gezet. hiervoor moet je wel 4 aluminium nokjes aan de onderzijde van het voetje afvijlen. Resultaat oogt strakker en gaat niet meer kapot :D

In plaats van rubberen voetje heb ik mijn antennevoet in de kit (voorruitkit) gezet. hiervoor moet je wel 4 aluminium nokjes aan de onderzijde van het voetje afvijlen. Resultaat oogt strakker en gaat niet meer kapot :D

Oei, ik heb geen foto's gemaakt maar goed even stappenplan hieronder dan mag de volgende foto's en een how to maken:

-hemelbekleding loshalen (of in geval van een Zafira alleen achterste kunststof daklijst verwijderen.)

-antennekabel losnemen

-moer antennevoet losdraaien

-gare rubber onder voetje erafhalen (als het er al niet spontaan afvalt)

-klein rubber o-ringetje verwijderen wat voor de afdichting zorgt

-de 4 aluminium nokjes onder de antennevoet gelijk met de onderkant afvijlen

-dak rondom doorvoer goed schoon en vetvrij maken en even checken of de lak nog niet beschadigd is bij het gat

-mopje kit (goede) en niet te veel

-voetje monteren , moer vastschroeven en eventueel overtollige kit verwijderen.

-antennekabel en bekleding weer monteren.

Ik heb het al een keer bij een Astra G en een Zafira A gedaan: tijd circa half uur en kosten een beetje kit. :D

Resultaat: strakker uiterlijk en geen kans op lekkage.

Oei, ik heb geen foto's gemaakt maar goed even stappenplan hieronder dan mag de volgende foto's en een how to maken:

-hemelbekleding loshalen (of in geval van een Zafira alleen achterste kunststof daklijst verwijderen.)

-antennekabel losnemen

-moer antennevoet losdraaien

-gare rubber onder voetje erafhalen (als het er al niet spontaan afvalt)

-klein rubber o-ringetje verwijderen wat voor de afdichting zorgt

-de 4 aluminium nokjes onder de antennevoet gelijk met de onderkant afvijlen

-dak rondom doorvoer goed schoon en vetvrij maken en even checken of de lak nog niet beschadigd is bij het gat

-mopje kit (goede) en niet te veel

-voetje monteren , moer vastschroeven en eventueel overtollige kit verwijderen.

-antennekabel en bekleding weer monteren.

Ik heb het al een keer bij een Astra G en een Zafira A gedaan: tijd circa half uur en kosten een beetje kit. :D

Resultaat: strakker uiterlijk en geen kans op lekkage.

Heb de antenne even opnieuw in de verf gezet, de 4 nokjes weggeslepen met m'n nieuwe dremel!

Morgen gaat de antenne er weer op :)

Heb de antenne even opnieuw in de verf gezet, de 4 nokjes weggeslepen met m'n nieuwe dremel!

Morgen gaat de antenne er weer op :)

Na al die tijd zit de oude, slechte antennevoet er nog steeds op bij mij, maar aangezien ik de laatste tijd last heb van water in de kofferbak, ben ik toch aan het kijken of ik dit op kan lossen..

Kan iemand mij vertellen of ik een antennevoet met versterker nodig heb, of hoe ik dit kan zien??

Ik wilde zoiets gaan bestellen:

http://www.ebay.nl/itm/ANTENNE-FM-A...929089?hash=item4192276341:g:aXUAAOSwPYZU~t3u" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat lijkt op het originele, en is vele malen goedkoper!

Na al die tijd zit de oude, slechte antennevoet er nog steeds op bij mij, maar aangezien ik de laatste tijd last heb van water in de kofferbak, ben ik toch aan het kijken of ik dit op kan lossen..

Kan iemand mij vertellen of ik een antennevoet met versterker nodig heb, of hoe ik dit kan zien??

Ik wilde zoiets gaan bestellen:

http://www.ebay.nl/itm/ANTENNE-FM-A...929089?hash=item4192276341:g:aXUAAOSwPYZU~t3u" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat lijkt op het originele, en is vele malen goedkoper!

@midnight black wrote:In plaats van rubberen voetje heb ik mijn antennevoet in de kit (voorruitkit) gezet. hiervoor moet je wel 4 aluminium nokjes aan de onderzijde van het voetje afvijlen. Resultaat oogt strakker en gaat niet meer kapot :D

Zo heb ik het ook gedaan bij zowel mn oude G als mn huidige H. Staat ook nog eens een stuk strakker!

@midnight black wrote:In plaats van rubberen voetje heb ik mijn antennevoet in de kit (voorruitkit) gezet. hiervoor moet je wel 4 aluminium nokjes aan de onderzijde van het voetje afvijlen. Resultaat oogt strakker en gaat niet meer kapot :D

Zo heb ik het ook gedaan bij zowel mn oude G als mn huidige H. Staat ook nog eens een stuk strakker!

Toch mooi om te lezen dat nu meer voetjes met kit worden gemonteerd! :D

Ga deze modificatie eerdaags ook op mijn "nieuwe" Corsaatje uitvoeren, is namelijk ook hard nodig.

Toch mooi om te lezen dat nu meer voetjes met kit worden gemonteerd! :D

Ga deze modificatie eerdaags ook op mijn "nieuwe" Corsaatje uitvoeren, is namelijk ook hard nodig.

Ik heb de voetjes er vanmiddag ook af gedremelt en de antenne ook met kit en een moer van onder vast gezet, nu kwam ik er wel achter dat je de moer niet helemaal meer aan kan draaien omdat de antenne voet een stukje gezakt is en de moer op zijn eind is, dus eigenlijk moet er nog een extra ring onder de moer, dit word niet beschreven in de posten hier onder, ik kwam er te laat achter want ik had de boel al met kit in gesmeerd, dus ik hoop dat de kit mijn antenne op zijn plaats houd en anders moet de boel weer los.

Terug
Naar boven