• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rubber staartstuk

Ben_M

Post vaak
Hallo,

weet toevallig iemand waar en of ik dit rubber nog nieuw kan krijgen? Heb zelf al flink gezocht op internet maar nog niks kunnen vinden. Gaat om het rubber dat op het eind van het aluminium staartstuk zit, en waar je dan de traverse met 2 boutjes op vastzet.

afb0008kopie.jpg

gr. Ben

Ze worden ook wel vervangen door industriele trillingsdempers, kost geen drol en schijnt beter te werken

Ze worden ook wel vervangen door industriele trillingsdempers, kost geen drol en schijnt beter te werken

en gebruikt men hier dan een speciale beugel voor, of moeten er dan 2 gaatjes in het alu staartstuk geboord worden waar je ze aan vastzet?

en gebruikt men hier dan een speciale beugel voor, of moeten er dan 2 gaatjes in het alu staartstuk geboord worden waar je ze aan vastzet?

[rquote=1852297&tid=140977&author=2000]Volgens mij zitten die gaten er al?[/rquote]

Bij een stalen wel maar bij een alu niet.

Je zou ze erin kunnen boren. (nog nooit gedaan maar bij een stalen zit het ook zo)

[rquote=1852297&tid=140977&author=2000]Volgens mij zitten die gaten er al?[/rquote]

Bij een stalen wel maar bij een alu niet.

Je zou ze erin kunnen boren. (nog nooit gedaan maar bij een stalen zit het ook zo)

ik zit er al over te denken om zelf een stalen staartstuk te maken, kan ik het meteen mooi erop maken:)

ik zit er al over te denken om zelf een stalen staartstuk te maken, kan ik het meteen mooi erop maken:)

Een stalen staartstuk is ook veel beter als de aandrijfas eens mocht breken. Het aluminium staartstuk kan wat dat betreft veel minder hebben.

Een stalen staartstuk is best zelf te maken, ik heb zelf een poging gedaan :hmmz:)

DCIM0740.jpg

DCIM0744.jpg

DCIM0745.jpg

Een stalen staartstuk is ook veel beter als de aandrijfas eens mocht breken. Het aluminium staartstuk kan wat dat betreft veel minder hebben.

Een stalen staartstuk is best zelf te maken, ik heb zelf een poging gedaan :hmmz:)

DCIM0740.jpg

DCIM0744.jpg

DCIM0745.jpg

ziet er gelikt uit dat staartstuk, moet gezegd zijn!:thumbup

en die kunststof strip bovenop, is deze noodzakelijk of niet? anders maak ik er ook mooi een teflon blokje op oid:)

ziet er gelikt uit dat staartstuk, moet gezegd zijn!:thumbup

en die kunststof strip bovenop, is deze noodzakelijk of niet? anders maak ik er ook mooi een teflon blokje op oid:)

[rquote=1852683&tid=140977&author=manta1977]Een stalen staartstuk is ook veel beter als de aandrijfas eens mocht breken. Het aluminium staartstuk kan wat dat betreft veel minder hebben.

DCIM0740.jpg

DCIM0744.jpg

DCIM0745.jpg
[/rquote]

Wat mooi man! :wub

Terug
Naar boven