• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Rubbers en ruiten laten (na)maken

Alfred

Post weleens wat
Ik ben benieuwd of er ook bedrijven zijn die rubbers kunnen reproduceren... M'n Michalak heeft nl rubbers die je niet zo kunt bestellen, niet meer te krijgen dus. Gaat met name meer om de speciale afdichtingsrubbers.

Verder heeft de Michalak ook afwijkende zijruiten in de deuren en een apart ruit in een dakdeel. Ben wel benieuwd of er bedrijven zijn die dit kunnen namaken..?

Iemand een idee of suggestie? :angel

Bussenbouwers en Carroserie makers hebben vaak verschillende soorten rubbers. Misschien dat die je verder kunnen helpen?

Ben werkzaam bij een touringcarbedrijf dus dat heb ik al geprobeerd. Als het al kan gaat het per rol van 50 of 100 m.

Gaat ook om specifieke rubber onderdelen.

in groningen is er ook een man die rubber op bestelling maakt

weet ff de naam niet ,maar kan er wel aan komen

gr kabouter

origineel gepost door kabouter

in groningen is er ook een man die rubber op bestelling maakt

weet ff de naam niet ,maar kan er wel aan komen

gr kabouter

Ben daar wel erg nieuwsgierig naar. :thumbup

En iemand nog een idee waar men ruiten kan laten snijden?

die man dat krijg ik de naam nog van binnen

dit vond ik net in zeewolde

en zo zijn er nog meer te vinden denk ik via google

gr michel

Nee, hoog is de nood idd niet. Ben vorige week net geopereerd aan m'n linker schouder dus rijden is er voorlopig niet bij. ;)

Heb de Michalak ook niet thuis staat, staat elders in een loods.

Dus zal eens kijken of ik 's een paar foto's kan maken.

Om globaal een idee te krijgen wat ik zoal bedoel; hier een paar foto's uit 't archief. :P 't Gaat dus niet om het simpele recht toe recht aan rubber maar om specifieke (kleine) delen.

Bij deze foto moet je kijken naar het bovenste rubber van de A-stijl.

006-1.jpg

En hier naar de bovenzijde van het driehoekig-ruitje waar op de hoek ook een rubber zit. Verder ontbrekende doppen op de ontbrekende raamlijsten waar iets passends voor gemaakt moet worden. Afdichtingsrubbers tussen de 2 dakdelen (dit zijn wel relatief simpele rubbers).

099.jpg

En zo nog tal van andere specifieke rubberdelen.

En 't glazen achterruit waar ik het over had. Ook deze is voorzien van een raamrubber die ik niet thuis kan brengen bij een ander model.

Dsc01082.jpg

Probeer eens contact met user: kadett-b te zoeken, zijn auto stond in de flash en volgens mij stond daar ook in dat hij een aantal rubbers na had laten maken. Dan zal hij vast wel een adresje hebben voor je.

Terug
Naar boven