• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitenreiniger antvries i.p.v koelvloeistof

mijn over buurman heeft me vanmiddag wat gemaakt, heeft ruitenreiniger in het koelvloeistof resevoir gedaan, nou heeft hij dus drap aan de olie dop zitten, en bovenin ligt ook drap bij de nokkenas, nou ga ik er sterk vanuit dat de koppakking door is, maar zou dat alleen maar komen door die ruiten reiniger antivries:wtf

het gaat om een astra f 1.6. 8v sz

Nee dat zal wel ergens anders aan liggen, ruitensproeierantivries zit alcohol/methanol in. zplang dat niet bij de olie is gegooid kan er weinig gebeuren(en geen vuur erbij als die warm is)

hij is ermee gaan rijden, en hij belde begeven moment op dat hij drap aan de olie dop had, toen ik erbij was kwam ik erachter dat er antivries erin zat, toen hij hem starten begon dat behoorlijk te schuimen, ik weet ook niet wat antivries doet als het heet wordt, zeg maar 95 graden, kan toeval zijn dat de koppakking door is, of mischien door de antivries

oke, dan bekijk ik me dat even, was wel vanplan om nieuwe vloeistoffen erop te doen, weet niet hoelang de olie em de koelvloeistof erin zit

Andersom gebeurd ook:cry koelvloeistof in het ruitensproeier-reservoir.

Ga dan maar op zoek naar een nieuwe tank en slangetjes want voordat je die vettigheid kwijt bent......

Ik zou zeggen; warm draaien en alles er uit (koelvloeistof en olie). Na wat afkoelen, koelsysteem doorspoelen met schoon water en vullen met koelvloeistof. Motor vullen met spoelolie (bestaat dat nog?), warm draaien en aftappen (evt. 2x). Vervolgens goede olie erin (dus niet uit de supermarkt:)).

De Auto heeft Airco maar die werkt niet, is verder ook niet van belang, maar kan ik de radiateur er zo uithalen zoals bij een gewone zonder airco en weer gewoon erin zetten, en dan gewoon ontluchten of moet dat op een speciale manier

In mijn ogen kan antivries in t koelsysteem wel degelijk kwaad, aangezien als het door de waterpomp gaat, het gaat schuimen. Dit kan zelfs koelingsproblemen opleveren. Dus even heel systeem leegmaken en spoelen.

De auto goed warm rijden dan flusch olie bij de oude olie doen. Na de aangegeven km de olie aflaten en vullen met nieuwe olie.

Eens in de maand eens een lekker lang stuk rijden zodat de motor eens goed op temperatuur komt en ook de uitlaat eens goed droogt.

Gr Jack

oke, nou wil ik alleen nog weten of ik die radiateur er zonder problemen eruit kan halen en er weer in kan zetten, of dat ik er nog bepaalde handelingen voor moet doen i.v.m de airco. Want morgen wil ik de zooi aflaten:)

de auto is al gemaakt nou maar hopen dat het zo blijft, ik heb vrijwel 2 keer met water gereden en weer afgelaten, de rest wat in de radiateur zat is er ook zogoed als uit, en de olie en olie filter vervangen.

dus hoop dat alles nu in orde is, er zat wel wat druk op toen ik de dop eraf draaide, maar niet overmatig

Terug
Naar boven