• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ruitensproeier / interval ruitenwisser werken niet.

Hallo allemaal.

Ten eerste zal ik me eerst voorstellen als een nieuwe lid van het Forum.

Ik ben Jeffrey 22 jaar en woonachting in Rütenbrock (Duitsland).

Ik rij in een Opel Astra H uit het jaar 2005.

Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Tijdens het rijden kwam ik er achter dat mijn ruitensproeier niet meer werkt bij het voorraam. Achter werkt hij nog perfect.

Ook doet de Interval spontaan heel raar, zodra ik deze aan zet begint de ruitenwisser over het raam te haperen en stopt hij halve wege.

Op standje 1 of hoger werkt de ruitenwisser perfect.

Zekeringen zijn allemaal nog goed.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de beste volgende stap is om uit te voeren.

Bij voorbaat dank.

Groetjes Jeffrey

Was gepost in CiH motoren, heb ik voor je verplaatst naar het juiste forum deel.

Let even op waar je post. ;)

Welkom! Ik vermoed dat het probleem zit in de aansturing van de ruitenwissers bij interval en wiswas. Heb alleen geen idee hoe het bij een H zit. Bij een G zou ik de multitimer verdenken, maar bij een H zal het wel een canbus/computer verhaal zijn.

Terug
Naar boven