• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitensproeier voor werk niet!

@TWA wrote:Of toch een knikje in je slang. Trek de slang naar de voorzijde eens los, en pomp dan eens. Wel vocht? Slang verstopt. Hoe dan ook succes king:

Greetz Emiel

Hij zegt dat hij de slangen omgewisseld heeft en dat er dan wel water uit komt. Dus nee.

Heren, Ik heb het probleem ontdekt en opgelost. het zat in een kapotte relais.

Deze vind je onder de kap van de doorvoer van de kabelboom die in de auto gaat.

Het zit naast de sproeiertank. Het is een lang en niet breed kap. Hier onder zitten nog een aantal relais.

Er zijn een stuk of 6 grijze relais op een rij. De twee linkse zijn voor de sproeier voor en achter.

Dus voor de genen die dit probleem mee maken of mee gaan maken, ook deze twee relais controleren.

Dank je wel voor jullie reacties..............

Dat de relais klikt zegt nog niks. Je kan het beter even doormeten of hij ook daadwerkelijk het secundaire circuit doorverbind. Een schema zou nu wel handig zijn.

edit: Aah kijk mooi je bent er al achter, altijd aanwezige elektrische problemen zijn vaak goed te localiseren door te meten.

Hallo,

Kunt u aub een foto maken v de relais voor de ruitensproeier? Mijn voorruitensproeier was eerst kapot, en daarna de achterkant een paar dagen later. Ik wil graag de relais en de zekering zelf testen, maar ik ben helemaal geen idee waar/wat/hoe. Alvast bedankt. Mvg

Terug
Naar boven