• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitensroeiers Insignia

Ik heb deze mod gezien op verschillende vectra's. Na wat navraag bleek dit niet goed te passen op een omega omdat de sproeierkop half in het parvaan blijft zitten.

Het verschil de standaard en die van de insignia is dat die van de insignia verstuiven in plaats van spuiten zoals die van de omega.

Vandaag ondanks het warme weer het in mijn kop gekregen om toch maar eens te gaan proberen.

Paar maanden geleden van Lars ( opel omega steinmetz) een setje ruitensproeiers overgenomen om de verwarmings elementen uit te halen en deze in de

insignia sproeiers te bouwen, tevens heb ik de oude sproeiers uit de omega die ik als spare heb liggen op het moment dat de insignia sproeiers eruit gaan. Zo gezegd zo gedaan. met veel gemorks en gevloek een zaag gepakt en de oude sproeiers kapot gezaagd waardoor ik de elementen eruit kon halen en kon overzetten in de nieuwe sproeiers geplaatst.

IMAG0905.jpg

IMAG0906.jpg

IMAG0907.jpg

IMAG0908.jpg

De nieuwe sproeier kopjes

IMAG0909.jpg

De plaats voor de elementjes

IMAG0910.jpg

Elementjes erin

IMAG0911.jpg

IMAG0912.jpg

Ik heb de houders waar de kopjes in zitten iets moeten aanpassen om ervoor te zorgen dat de kopjes wel geheel boven het parvaan uitkomen.

IMAG0914.jpg

Links en rechts heb je de ruimte waar de slangpilaartjes uitkomen deze moeten iets uitgevijld worden om ervoor de zorgen dat de kopjes er dieper ingaan.

Zo zitten ze erin en passen heel goed.

IMAG0913.jpg

Filmpje waar ze werken. Moet ze alleen nog afstellen maar was iets te warm in de zon om me daar nu nog druk over te maken.

Weer een mod rijker. :wors

Terug
Naar boven