• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ruitenwissermechanisme Manta B

postbusmanta

Post vaak
Wie heeft er nog meer last van ongelijk bewegende ruitenwissers op de Manta B?

Bij m'n rode CC gaan ze iets obgelijk, maar bij m'n witte GSI is dat me nooit opgevallen. :hmmz

nop geen last van eigenlijk,

heb evt complete set liggen.kistje jupiler en tis voor jouw@zeelandweekend of week eerder natuurlijk:P

origineel gepost door larsjeG40

ik heb wel dat hij niet in de nul stand terug komt! is dat normaal?

Nee dat is niet normaal. Heeft te maken met de voeding welke niet via je schakelaar loopt. Deze moet ervoor zorgen dat de motor blijft draaien totdat de wissers in de nul-stand staan.

origineel gepost door manta19sr

nop geen last van eigenlijk,

heb evt complete set liggen.kistje jupiler en tis voor jouw@zeelandweekend of week eerder natuurlijk:P

Ik heb nog een splinternieuwe set liggen.

Ik wil niet iets gaan vervangen, waarna blijkt dat ik er niets mee opschiet.

Dit jaar voor ons geen Zeeland-week / -weekend :o

Wij gaan met de Manta de bergen in...........

:D

Ik heb gehoord en gezien dat meerdere B-Manta's dit euvel hebben.

Ik heb vandaag zelfs gehoord dat dit standaard is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. :hmmz

origineel gepost door postbusmanta

Ik heb vandaag zelfs gehoord dat dit standaard is, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. :hmmz

dat ze niet exact dezelfde wis route/hoek etc. hebben is wel normaal volgens mij...

dat zou door verschillende lengte armpjes aan je scharnierpunten zo bepaald kunnen zijn.

en als je er gewoon aan voelt? zit er geen speling in je mechaniek?

als ik het goed begrijp en lees bedoel ermee dat (als je in de manta zit) de rechter verder door gaat en iets eerder boven is dan de linker,dan kan het kloppen het is zoals mantastic zegt er zit verschil in lengte van de armpjes tussen links en rechts en verder zou je als je speling hebt inderdaad eens naar je scharnierpunten kunnen kijken of speling of als ze te stroef gaan eens ff wd40 spuiten doet wonderen:D zeggen ze;)

ohja voor ik het vergeet er is wel verschil in de mechanieken van de manta's van voor 1980 en na 1980 ,de ruitenwissers van de b1 van 78 van mij werkten anders als de 84 er wat ik nu heb deze gaan wel gelijk op

origineel gepost door MantasticB1

dat ze niet exact dezelfde wis route/hoek etc. hebben is wel normaal volgens mij...

dat zou door verschillende lengte armpjes aan je scharnierpunten zo bepaald kunnen zijn.

en als je er gewoon aan voelt? zit er geen speling in je mechaniek?

De ene wisser begint iets eerder te bewegen dan de andere en is ook weer eerder in de startpositie. Ze lopen achter elkaar aan. Ze komen wel beide weer keurig recht in de rust-positie. Ik voel geen speling op het mechaniek.

origineel gepost door piet

ohja voor ik het vergeet er is wel verschil in de mechanieken van de manta's van voor 1980 en na 1980 ,de ruitenwissers van de b1 van 78 van mij werkten anders als de 84 er wat ik nu heb deze gaan wel gelijk op

Dit zou een verklaring kunnen zijn.

Wat is er dan precies anders en kan ik een later type mechanisme in m'n 79er Manta plaatsen?

Of hebben ze de hart-afstand van de wissers veranderd, samen met het veranderen van de parafan?

je kan allebei de type's gewoon in de manta plaatsen,kwa afstand e.d maakt het niks uit alleen zul je zien dat als je een type na 80 hebt er wat verschil in lengte kwa armpjes ,dat is juist die invloed wat het verschil maakt omdat 1`kant eerder terug staat(normaal bestuurderskant bij de oudere type's),ik las ook net je reaktie op mantastic ,en wat je nu verteld is normaal omdat de bestuurdskant dichter bij de rotatie punt zit dan de bijrijders kant vandaar dat het systeem zo is gebouwd(klinkt onlogisch) dat de bijrijders kant eerder opkomt en terug in positie iets later valt,dit hebben ze bij de latere modellen anders opgelost door de armpjes aan te passen en de motortjes iets sterkere spoelen te voorzien daarom zie dat bij de latere type's ze wel gelijk opgaan en terugkomen ( en doen die dat niet dan hebben die wel last van speling;) )

hoop je voldoende te hebben uitgelegd:)

Bedankt Piet :thumbup :thumbup

Ik vind het gewoon een rot-gezicht.

Ik vergeet er steeds naar te kijken, totdat je weer eens in de regen terecht komt :swear

graag gedaan;) en ik kan me er best wel wat bijv oorstellen,ik heb bij een b2 van mij het stomme gehad dat alleen de bestuurderkant het deed de bijrijderskant was kapot en iedere keer vergat ik dat ding te maken pas toen hij wegging 1 week van te voren was ie gemaakt heb er dik een jaar bijna mee gereden:P

Ik heb er 1 van 1988 en die gaat ook ongelijk!

origineel gepost door piet

Dit zou een verklaring kunnen zijn.

Wat is er dan precies anders en kan ik een later type mechanisme in m'n 79er Manta plaatsen?

Of hebben ze de hart-afstand van de wissers veranderd, samen met het veranderen van de parafan?

Dat was me idd ook al opgevallen dat manta's met een ouder bwjr de bestuurders wisser iets eerder ging dan die van een jonger bwjr.

Terug
Naar boven