• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ruitenwissers B Corsa

G-Junit

Post weinig
Beste Opellisten,

Mijn recent aangeschafte Corsa heeft wat probleempjes met de ruitenwissers.

Op de snelste stand wissen ze namelijk niet sneller dan op de middelste stand.

Ik heb hierop al een ander mechaniek ingebouwd, hopende dat het aan de motor lag. Dit bleek echter niet het geval.

Kan het nu aan de relais of de stuurkolom schakelaar liggen dat ie het niet goed doet en wat is het meest waarschijnlijke?

Hoop dat jullie iets weten, want het is best wel irritant:hmmz

Je hebt de motor dus ook vervangen al?

Kan zijn dat de schakelaar niet fris van binnen is en daardoor de hoogste stand niet goed pakt.

Relais lijk mij niet, want hij doet het toch ook op de overige standen......

Die schakelaar is zo te vervangen, even een dingetje van de sloop proberen kost je ook niet zoveel.

Je hebt de motor dus ook vervangen al?

Kan zijn dat de schakelaar niet fris van binnen is en daardoor de hoogste stand niet goed pakt.

Die schakelaar is zo te vervangen, even een dingetje van de sloop proberen kost je ook niet zoveel.

[rquote=1857483&tid=141768&author=Fearless]Je hebt de motor dus ook vervangen al?

[/rquote]

Yup. Ik heb de motor ook al vervangen. Was een compleet mechaniek, inclusief de motor. Ik ga iig de schakelaar nog vervangen. Gisteravond leek ie het de ene keer namelijk wel goed te doen en de andere keer niet.

Bedankt voor de tips!

[rquote=1857483&tid=141768&author=Fearless]Je hebt de motor dus ook vervangen al?

[/rquote]

Yup. Ik heb de motor ook al vervangen. Was een compleet mechaniek, inclusief de motor. Ik ga iig de schakelaar nog vervangen. Gisteravond leek ie het de ene keer namelijk wel goed te doen en de andere keer niet.

Bedankt voor de tips!

De stroomtoevoer voor de 2e snelheid van de wissers loopt via een andere kabel dan die voor de 1e snelheid. Stekker op je wissermotor losmaken en even doormeten of de betreffende kabel wel spanning heeft. Zo niet, dan is het een kabelbreuk.

De stroomtoevoer voor de 2e snelheid van de wissers loopt via een andere kabel dan die voor de 1e snelheid. Stekker op je wissermotor losmaken en even doormeten of de betreffende kabel wel spanning heeft. Zo niet, dan is het een kabelbreuk.

Mijne gaat wel van de rappe op snelle stand, maar ik rijdt in 9 van de 10 gevallen met de (regelbare) interval erop.

Willem

Mijne gaat wel van de rappe op snelle stand, maar ik rijdt in 9 van de 10 gevallen met de (regelbare) interval erop.

Willem

Als je toch een nieuwe schakelaar haalt zet er dan gelijk een met regelbare interval op. Heb het sinds kort dankzij de handleiding van Wim en het is echt ideaal.

Als je toch een nieuwe schakelaar haalt zet er dan gelijk een met regelbare interval op. Heb het sinds kort dankzij de handleiding van Wim en het is echt ideaal.

Terug
Naar boven