• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ruitewissers klapperen bij hoge snelheid

Ja kun je ze gewoon halen. Heb ze zelf ook bij de Heuts automaterialen zaak gehaald. En Brezan heeft ze ook.

Ja kun je ze gewoon halen. Heb ze zelf ook bij de Heuts automaterialen zaak gehaald. En Brezan heeft ze ook.

[rquote=1879096&tid=143560&author=Duurt]Bij snelheden boven de 220 km/uur beginnen mijn ruitewissers heel hard te klapperen.

Iemand hier misschien een oplossing voor?[/rquote]

WAUW..........................:afro

Wel 220 km/h met een oudere Opel is al wat, maar die van jou gaat nog harder..............zijn dat echte km/h`s Duurt?:D

:jerry:kewlpics

Over de ruitwissers kan ik je vermelden kijk naar de DTM auto`s die staan verticaal op de ruit.

Dan zal het wel afgelopen zijn bij 235 km/h?:wors

:jerry:jerry

[rquote=1879096&tid=143560&author=Duurt]Bij snelheden boven de 220 km/uur beginnen mijn ruitewissers heel hard te klapperen.

Iemand hier misschien een oplossing voor?[/rquote]

WAUW..........................:afro

Wel 220 km/h met een oudere Opel is al wat, maar die van jou gaat nog harder..............zijn dat echte km/h`s Duurt?:D

:jerry:kewlpics

Over de ruitwissers kan ik je vermelden kijk naar de DTM auto`s die staan verticaal op de ruit.

Dan zal het wel afgelopen zijn bij 235 km/h?:wors

:jerry:jerry

[rquote=1879468&tid=143560&author=Duurt][rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.

Die komt niet boven de 80.

Maar hij kan het zich wel afvragen natuurlijk. :hmmz[/rquote]

Echt wel, maar als het echt snel wil ga ik even over de grens, mijn rose kaartje is mij toch net even te kostbaar.

De oranje manta met 2,4 haalde de 210, maar deze gaat harder dan 220.

Onderstaan filmpje is bij Assen genomen, dit was in z'n derde versnelling.

Van 80 naar 160 in 12 sec.

Zal dit jaar wel even een filmpje maken met de klapperende ruitenwissers, het is echt niet normaal hoe hard ze staan te klapperen, je denkt dat ze er bijna van af vliegen.[/rquote]

Dat klapperen word veroorzaakt door de bult van de TE motorkap, de air krijgt een duwtje zodat ge er achter een werveling krijgt. En die werveling zit aan je ruitenwissers te rukken, afhankelijk van de snelheid natuurlijk.;)

[rquote=1879468&tid=143560&author=Duurt][rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.

Echt wel, maar als het echt snel wil ga ik even over de grens, mijn rose kaartje is mij toch net even te kostbaar.

Zal dit jaar wel even een filmpje maken met de klapperende ruitenwissers, het is echt niet normaal hoe hard ze staan te klapperen, je denkt dat ze er bijna van af vliegen.[/rquote]

Dat klapperen word veroorzaakt door de bult van de TE motorkap, de air krijgt een duwtje zodat ge er achter een werveling krijgt. En die werveling zit aan je ruitenwissers te rukken, afhankelijk van de snelheid natuurlijk.;)

[rquote=1881330&tid=143560&author=jethro][rquote=1879468&tid=143560&author=Duurt][rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.

[/rquote]

Zo creëer je een vacuum, daar had ik nog niet aan gedacht:thumbup

Modernere auto's hebben een omhooglopende motorkap waardaar de ruitenwissers buiten de luchstroom komen.

Zijn de ruitenwisserarmen wel origineel?? ze staan wat bol, de originele zijn platter.

En als je dan goed bezig gaat, dan zet je er nieuwe ruitenwisserarmen op omdat de veer in de loop der jaren zijn spanning verliest.

En nieuwe ruitenwissers natuurlijk.

Vraag anders eens aan Kermitkiller alias Popke of hij ook last heeft bij 220+ km/h.

p.s. zijn de banden nog vers??

Je hebt zo een ploffert met een bejaarde band.

[rquote=1881330&tid=143560&author=jethro][rquote=1879468&tid=143560&author=Duurt][rquote=1879253&tid=143560&author=mantamafkees01]Bij Duurt nooit.

[/rquote]

Zo creëer je een vacuum, daar had ik nog niet aan gedacht:thumbup

Modernere auto's hebben een omhooglopende motorkap waardaar de ruitenwissers buiten de luchstroom komen.

Een kennis van mij had het bij zijn Corsa bij de 280 km per uur :jerry

Maar je kan van die "spoilertjes" erop zetten

Daardoor drukt de wind ze tegen je ruit aan :thumbup

Zijn de ruitenwisserarmen wel origineel?? ze staan wat bol, de originele zijn platter.

En als je dan goed bezig gaat, dan zet je er nieuwe ruitenwisserarmen op omdat de veer in de loop der jaren zijn spanning verliest.

En nieuwe ruitenwissers natuurlijk.

Vraag anders eens aan Kermitkiller alias Popke of hij ook last heeft bij 220+ km/h.

p.s. zijn de banden nog vers??

Je hebt zo een ploffert met een bejaarde band.

Precies.. spoilertjes! Die zijn volgens mij standaard op kadett E gsi.. aan de bestuurderkant dan. Ik had er iig 1 op zitten. nooit zwevend gehad. Ook over de 200 op tomtom.

misschien even zo 1 halen van sloop om te proberen?

Een kennis van mij had het bij zijn Corsa bij de 280 km per uur :jerry

Maar je kan van die "spoilertjes" erop zetten

Daardoor drukt de wind ze tegen je ruit aan :thumbup

ik heb (bij de b) wel dat ze gaan zweven, dus als t regent wist ie alleen helemaal onder en op t bovenste punt, daartussen in raakt ie de raam net niet helemaal, is ook niet altijd fijn....

Precies.. spoilertjes! Die zijn volgens mij standaard op kadett E gsi.. aan de bestuurderkant dan. Ik had er iig 1 op zitten. nooit zwevend gehad. Ook over de 200 op tomtom.

misschien even zo 1 halen van sloop om te proberen?

Terug
Naar boven